خبر فوری

 
 
دیدار گفاروه سخنگوی آذربایجان به همراه هیئت پارلمانی با رئیس مجلس شورای ملی پاکستان
کد خبر :1319387705

17:54 1400/03/13


برچسب ها : آذربایجان, پاکستان, ملاقات,

گفاروه سخنگوی آذربایجان به همراه هیئت پارلمانی با اسد قیصر رئیس مجلس شورای ملی پاکستان در مجلس پارلمان دیدار کرد که در آن روابط دو جانبه ، مسائل پیش روی منطقه و سایر موارد مورد علاقه دو طرف مورد بحث قرار گرفت. اسد قیصر رئیس مجلس شورای پاکستان گفت که پاکستان و آذربایجان به پیوندهای همیشگی دین ، برادری و تاریخ گره خورده اند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | گفاروه سخنگوی آذربایجان به همراه هیئت پارلمانی با اسد قیصر رئیس مجلس شورای ملی پاکستان در مجلس پارلمان دیدار کرد که در آن روابط دو جانبه ، مسائل پیش روی منطقه و سایر موارد مورد علاقه دو طرف مورد بحث قرار گرفت. اسد قیصر رئیس مجلس شورای پاکستان گفت که پاکستان و آذربایجان به پیوندهای همیشگی دین ، ​​برادری و تاریخ گره خورده اند.

 

وی افزود پاکستان به روابط برادرانه نزدیک خود با آذربایجان اهمیت زیادی می دهد. از اینکه با هیئت پارلمانی در کنفرانس پیکو شرکت کردید متشکرم. حمایت آذربایجان از موضع پاکستان در مورد مسئله کشمیر در مجامع منطقه ای و بین المللی ستودنی است. پاکستان خواهان دسترسی پروژه سی پیک به مسیرهای آسیای میانه است. کشورهای آسیای میانه ، از جمله آذربایجان ، می توانند از بندر گوادر برای تقویت تجارت از طریق پروژه سی  پیک استفاده کنند. پاکستان از موضع .آذربایجان در قبیله قره باغ حمایت می کند. شورای ملی پاکستان قطعنامه ای به اتفاق آرا درباره مسئله قره باغ تصویب کرد

 

گفاروه سخنگوی آذربایجان به اسد قیصر رئیس مجلس شورای ملی پاکستان ضمن تبریک برای برگزاری موفقیت آمیز دومین کنفرانس پیکو گفت : از مردم و پارلمان پاکستان برای استقبال گرم و مهمان نوازی از هیئت پارلمانی آذربایجان تشکر می کنم. آذربایجان روابط با پاکستان ارزش قائل است. ارتباط نزدیک بین پارلمان های دو کشور برای نزدیک تر شدن مردم دو کشور و تقویت روابط دو جانبه ضروری است. تصمیمات اتخاذ شده در دومین کنفرانس پیکو موجبات همکاری و هماهنگی در پارلمان های کشورهای عضو را فراهم می کند.

 

آذربایجان از موضع اصولی پاکستان در مورد مسئله کشمیر حمایت می کند و به دنبال راه حل مطابق با قطعنامه های شورای امنیت است. صلح پایدار در منطقه مستلزم حل و فصل موضوعات بحث برانگیزی مانند کشمیر و قره باغ است. سخنگوی آذربایجان از تلاش های رئیس مجلس شورای ملی پاکستان برای تقویت ارتباطات و همکاری در پارلمان های منطقه تقدیر و تشکر کرد و نشان افتخار را به وی اعطا کرد.

ارسال نظر

 
1