خبر فوری

 
 
دیدار کونینوری مستودا سفیر ژاپن با شوکت ترین وزیر دارایی پاکستان
کد خبر :1788821781

17:04 1400/04/24


برچسب ها : دیدار, سفیر ژاپن, شوکت ترین, کینوری مستودا,

کونینوری مستودا سفیر ژاپن با شوکت ترین وزیر دارایی پاکستان روز چهارشنبه در اسلام آباد دیدار کرد.


 

اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | کونینوری مستودا سفیر ژاپن با شوکت ترین وزیر دارایی پاکستان روز چهارشنبه در اسلام آباد دیدار کرد.

شوکت ترین گفت : برای ارتقا همکاری دو جانبه در بخشهای منسوجات و اتومبیل و همچنین در بخشهای مختلف باید اقدامات لازم انجام شود  شرکت های ژاپنی باید گام هایی برای شروع صادرات در بخش اتومبیل پاکستان بردارند.

وی افزود : پاکستان و ژاپن از سال 1952 روابط دوستانه قوی دارند که روز به روز تقویت می شوند.

وی از دولت ژاپن برای همکاری با پاکستان در جهت توسعه آموزش و بخش های اساسی تشکر کرد.

وی اظهار داشت : ژاپن شریک اصلی توسعه پاکستان است و در آینده به نفع مشترک هر دو کشور است که همکاری بین پاکستان و ژاپن در زمینه های مختلف بیشتر تقویت شود.

کونینوری مستودا گفت : ژاپن به روابط دو جانبه با پاکستان اهمیت زیادی می دهد.

وی از اقدامات صورت گرفته توسط نهادهای مختلف ژاپنی در پاکستان وزیر پاکستان را آگاه ساخت و ابراز امیدواری نمود که روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور بیش از پیش تقویت و گسترش خواهد یافت. دو طرف مسائل مختلف مربوط به گسترش و تقویت بیشتر روابط تجاری و سرمایه گذاری دو جانبه و مشارکت اقتصادی پاکستان و ژاپن را بررسی کردند.

سفیر ژاپن به شوکت ترین گفت : ژاپن در حال آغاز یک پروژه مبادله منابع انسانی با پاکستان است که براساس آن نیروی انسانی ماهر پاکستان به بازار کار ژاپن دسترسی خواهد داشت. این طرح فرصت های شغلی را برای پاکستانی ها در زمینه های در زمینه های فناوری اطلاعات و علوم و فناوری فرصت های شغلی ویژه ای را برای آنها فراهم می کند.

وزیر دارایی با استقبال از ابتکار عمل ژاپن ، پیشنهاد کرد که مشارکت با وزارت شهروندان پاکستانی مقیم خارج پاکستانی های خارج از کشور و شرکت اشتغال خارج از کشور برای ایجاد مشارکت قوی پاکستان و ژاپن در زمینه منابع انسانی افزایش یابد.

کونینوری مستودا گفت : ژاپن به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در فرآوری مواد غذایی، ماهی گیری و کشاورزی است.

وزیر دارایی با قدردانی از ابتکارات ژاپن اطمینان داد که دولت پاکستان تمام کمک های احتمالی خود را به سرمایه گذاران ژاپنی علاقه مند به سرمایه گذاری در این کشور گسترش خواهد داد.

وی تصریح کرد : مناطق ویژه اقتصادی که در مناطق مختلف کشور ایجاد می شود که فرصت های گسترده ای را برای تولید و صادرات محصولات به سایر نقاط جهان ایجاد خواهد کرد.

وزیر دارایی با تأکید بر سیاست جدید پاکستان در زمینه خودرو گفت : سیاست خودرو انگیزه های جامعی را برای سرمایه گذاران جدید ایجاد نموده است و سیاست جدید خودرو تأثیر مثبتی بر توسعه صنعت خودرو در پاکستان خواهد داشت.

شوکت ترین گفت : با ارائه سیاست جدید خودرو ، فرصت های سرمایه گذاری بیشتری برای ژاپن در این بخش وجود دارد که به نفع هر دو کشور است.

وی افزود : من می خواهم پاکستان تولید محلی قطعات یدکی را گسترش دهد تا بتوان آن را صادر کرد. سرمایه گذاری در ساخت قطعات یدکی برای هر دو کشور مفید خواهد بود.

وزیر دارایی به سفیر ژاپن اطمینان داد که همه کمک های ممکن برای بهبود روابط تجاری و اقتصادی دو کشور ارائه خواهد شد. سفیر ژاپن از وزیر دارایی پاکستان به دلیل حمایت و همکاری تشکر کرد.

ارسال نظر

 
1