خبر فوری

 
 
دیدار کمیسر عالی کانادا با شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان
کد خبر :2070001679

16:24 1400/07/06


برچسب ها : پاکستان و کانادا, روند صلح افغانستان, شیخ رشید احمد, طالبان افغانستان, وزیر کشور پاکستان, کمیساریای عالی کانادا,

کمیسر عالی کانادا در اسلام آباد ظهر امروز با شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان دیدار کرد. دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان پاکستان و کانادا و دیگر موضوعات مورد علاقه دو طرف به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| کمیسر عالی کانادا در اسلام آباد ظهر امروز با شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان دیدار کرد. دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان پاکستان و کانادا و دیگر موضوعات مورد علاقه دو طرف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ویندی کریستن گلمور مسئول کمیساریای عالی کانادا در اسلام آباد ظهر سه شنبه با حضور در ساختمان وزارت کشور دولت فدرال پاکستان با شیخ رشید احمد دیدار نمود.

در این دیدار مناسبات دوجانبه دوستانه میان پاکستان و کانادا و اوضاع افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مقامات دو کشور در این دیدار بر اهمیت برپایی امنیت پایدار در افغانستان برای توسعه منطقه و رفاه مردم افغان و لزوم ارسال کمک های انسان دوستانه برای مردم این کشور تاکید ورزیدند.

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و کانادا دارای روابط دوستانه دیرینه با یکدیگر هستند که نیازمند تقویت و گسترش بیش از پیش می باشد.

وی با اشاره به اوضاع افغانستان خاطرنشان کرد: افغانستان یک کشور مستقل است و مجاز به تصمیم گیری برای خود است، ما تنها می توانیم مشاوره هایی را در اختیار دولت افغانستان قرار دهیم اما نمی توان آن را برای اتخاذ یک تصمیم خاص وادار نمود.

شیخ رشید افزود: دولت طالبان در حال حاضر با کمبود بودجه و نیروی انسانی مواجه است و اداره کشور و دولت بدون منابع مالی و انسانی چالش بزرگی برای دولت طالبان است.

وی با تاکید بر جامعه جهانی مبنی بر ارائه فرصت و امکانات به طالبان تصریح کرد: امیدواریم طالبان به وعده های خود جامه عمل بپوشاند.

وزیر کشور پاکستان همچنین با اشاره به همکاری های پاکستان در زمینه خروج شهروندان خارجی کشورهای مختلف از افغانستان گفت: به همکاری های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

مسئول کمسیاریای عالی کانادا در اسلام آباد نیز در این دیدار از همکاری پاکستان در خارج نمودن تعدادی از شهروندان افغان بنا به درخواست کمیساریای عالی کانادا تقدیر نمود و گفت: نقش پاکستان در خارج نمودن شهروندان خارجی و افغانی از افغانستان یک شاهکار فوق العاده است.

وی همچنین افزود: اقدام پاکستان در میزبانی از 3 میلیون مهاجر افغانی قابل تقدیر است.

ارسال نظر

 
1