خبر فوری

 
 
دیدار کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :1469072260

11:12 1400/12/19


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و سازمان ملل متحد, سهیل محمود, شاه محمود قریشی, میشل بجلیت, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان, کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد,

میشل باشله کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در صدر هیئت عالی رتبه دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| میشل باشله کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در صدر هیئت عالی رتبه دیدار و گفتگو نمود.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار ابراز داشت: حفظ ارزش انسان، استقلال زنان، حمایت از حقوق اقلیت‌ها و تقویت هماهنگی بین المذاهب بخشی از سیاست‌های دولت پاکستان است.

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر عزم اسلام آباد برای حمایت و تضمین حقوق بشر، توسعه آزادی‌های بنیادین تاکید کرد و به تشریح نقش پاکستان برای آگاهی بخشی در خصوص مقابله با اسلام هراسی و انتشار اطلاعات نادرست همچنین تقویت آزادی بیان و دین پرداخت.

دو طرف در ادامه این دیدار در خصوص اوضاع حقوق بشر در افغانستان و دیگر ابعاد تحولات این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

قریشی طی سخنانی در این باره بر لزوم همکاری جامعه بین‌الملل برای نجات مردم افغانستان از فاجعه انسانی و بحران اقتصادی تاکید کرد و گفت: ارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان باید بدون هیچ قید و شرطی صورت گیرد و تمامی دارایی‌های بلوکه شده مردم افغان به آنان بازگردانده شود.

وی در ادامه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد را از جزئیات نقض گسترده، منظم و پی در پی حقوق بشر از جانب هند در منطقه اشغالی جامو و کشمیر آگاه ساخت و از دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر و مأموران ویژه سازمان ملل متحد در خصوص نظارت پیوسته بر جرایم انسانی هند در این منطقه و ارسال گزارش از این منطقه تقدیر نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: نگرانی‌های شدیدی را در زمینه تلاش‌های هند جهت تغییر تناسب جمعیتی در منطقه اشغالی جامو و کشمیر را داریم. اقدامات هند در این منطقه همچون انجام حملات تلافی جویانه علیه مدافعان حقوق بشر از طریق اعمال قوانین وحشیانه، قتل های فراقانونی، عملیات های نظامی ساختگی و تخریب اموال به امری رایج تبدیل گشته است.

شاه محمود قریشی در پایان بر تداوم همکاری پاکستان با نهادهای حقوق بشری سازمان ملل متحد برای توسعه و حمایت از حقوق بشر و تحقق برنامه توسعه پایدار در این زمینه تاکید ورزید.

ارسال نظر

 
1