خبر فوری

 
 
دیدار کمیساریای عالی بریتانیا در اسلام آباد با وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان
کد خبر :731466998

10:36 1401/08/17


برچسب ها : آسیب دیدگان از سیل و خشکسالی, احسن اقبال, پاکستان و بریتانیا, دولت فدرال پاکستان, دکتر کریستین ترنر, سیل زدگان, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان, کمیساریای عالی بریتانیا,

دکتر کریستین ترنر مسئول کمیسیون عالی بریتانیا در اسلام آباد روز دوشنبه با احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر کریستین ترنر مسئول کمیسیون عالی بریتانیا در اسلام آباد روز دوشنبه با احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

طبق جزئیات اعلام شده، دو طرف در این دیدار به بررسی ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و لندن پرداختند و بر لزوم توسعه مناسبات تاریخی و دوستانه میان دو کشور تأکید ورزیدند.

وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان در این دیدار به تشریح استراتژی اقتصادی و اولویت‌های دولت پاکستان پرداخت و اظهار داشت: هدف دولت حاکم ایجاد ثبات مالی و اقتصادی در کشور علی رغم مواجهه با بلای طبیعی همچون سیل است که تأثیرات و پیامدهای منفی و عمیقی بر اقتصاد کشور گذاشته است.

دو طرف در این دیدار همچنین در زمینه احیای زندگی مردم و بازسازی نقاط آسیب دیده پس از وقوع سیل به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کمیساریای عالی بریتانیا در این دیدار از تلاش‌های پاکستان در عملیات امداد و نجات سیل زدگان در مدت کوتاه تمجید نمود و در زمینه پروژه‌های آغاز شده از سوی وزارت برنامه ریزی و توسعه پاکستان قول مساعد همکاری داد.

وزیر برنامه ریزی پاکستان در ادامه این دیدار افزود: راه اندازی موفقیت بخش نیازسنجی پسابحران، وزارت خانه توانست چارچوب جامع مبتنی بر طرح‌های بلندمدت و مختصر را تهیه کند که با تمامی طرف‌های قدرت به اشتراک گذاشته شد، به زودی پیشنهادات خود در این زمینه را ارائه و در راستای آن یک چارچوب جامع در «نشست اهداکنندگان» عرضه خواهد شد.

احسن اقبال خاطرنشان کرد: وزارت برنامه ریزی پروژه‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی را در این چارچوب ارائه کرده است که در نشست آتی اهداکنندگان ارائه خواهد شد.

وزیر فدرال همچنین بر لزوم افزایش سهمیه دانشجویان پاکستانی در بورسیه تحصیلی Chevening از 80  نفر به 150 نفر در سال تأکید کرد.

کمیساریای عالی بریتانیا نیز با تمجید از این پیشنهاد از همکاری کامل خود در این زمینه اطمینان داد.

ارسال نظر

 
1