خبر فوری

 
 
دیدار کمیساریای عالی برونئی با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1047114040

16:42 1401/03/21


برچسب ها : پاکستان و برونئی, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, کاخ ریاست جمهوری پاکستان, کمیساریای عالی برونئی,

پنگیران عبدالصمد پنگیران حاجی میتصان کمیساریای عالی برونئی در اسلام آباد روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پنگیران عبدالصمد پنگیران حاجی میتصان کمیساریای عالی برونئی در اسلام آباد روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منشتر شده، در این دیدار موضوعات مختلف مورد علاقه دو طرف و مناسبات دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با تاکید بر لزوم توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی اظهار داشت: پاکستان و برونئی دارای روابط دوستانه مبتنی بر ارزش های مشترک و اعتقادات مذهبی و همکاری مشترک هستند.

وی افزود: وی در ادامه گفت: دو کشور برادر در زمینه های مختلف از جمله اسلام هراسی، همکاری در سازمان همکاری اسلامی و مسائل مربوط به صلح جهانی اعتماد و تفاهم عمیقی دارند.

رئیس جمهور پاکستان همچنین بر لزوم همکاری دوجانبه در بخش کشاورزی جهت افزایش توانمندی تولید محصولات کشاورزی و استفاده از جدیدترین فناوری و روش های موثر آبیاری تاکید نمود.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان می تواند آموزش های مورد نیاز را به دیپلمات ها و نیروهای نظامی برونئی ارائه کند.

علوی در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح اقدامات ضد حقوق بشر دولت و ارتش هند در منطقه کشمیر تحت کنترل این کشور پرداخت و افزود: خشونت علیه اقلیت های مختلف در هند به ویژه مسلمانان در زمان دولت مودی تشدید یافته است.

وی با بیان اینکه پاکستان بی صبرانه منتظر سفر سلطان برونئی به پاکستان است از تلاش های کمیساریای عالی برونئی در جهت توسعه مناسبات دوجانبه میان پاکستان و برونئی تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1