خبر فوری

 
 

لاهور: به گزارش را نیوز | کریستن ترنر کمیساریای عالی انگلیس با محمد بلیغ الرحمن فرماندار ایالت پنجاب در لاهور دیدار و گفتگو کرد؛ همچنین در این نشست، بر تقویت روابط دوجانبه و گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله آموزش، تجارت و محیط زیست تاکید شد.

در همین حال، محمد بلیغ الرحمن با بیان اینکه پنجاب برای همکاری با انگلیس در بخش‌های آموزشی، بهداشتی و اجتماعی ارزش قائل است، گفت: دولت فعلی جهت ارتقای آموزش عالی در کشور و رساندن آن به استانداردهای بین المللی گام های مؤثری بر می دارد همچنین حمایت انگلیس در زمینه آموزش قابل ستایش است و هزاران دانشجو در این کشور تحصیلات عالی را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: در دولت سابق حزب مسلم لیگ نون، آموزش فنی در مناطق دور افتاده پنجاب جنوبی با همکاری آژانس انگلیس وزارت توسعه بین المللی (DFID) توسعه یافت.

فرماندار ایالت پنجاب بر توسعه روابط انجمن ها و اتاق های بازرگانی در خصوص تقویت روابط تجاری میان پاکستان و انگلیس تاکید کرد و گفت: انگلیس از دیرباز شریک توسعه پاکستان بوده است و هر لحظه که می گذرد این مشارکت مسحکم و قوی تر می شود.

وی افزود: انگلیس نقش مهمی در تسریع رشد اقتصادی در پاکستان دارد و مایه خرسندی است که همکاری دوجانبه میان پاکستان و انگلیس همچنان رو به رشد می باشد. وی همچنین در خصوص مسائل زیست محیطی بیان کرد: پیشنهاداتی از معاونت آموزشی دانشگاه ها و معاونت محیط زیست پاکستان خواسته شده است و در سایه این پیشنهادات تلاش های مشترکی در خصوص مسائل زیست محیطی صورت خواهد گرفت.

در پایان این دیدار، کریستن ترنر کمیساریای عالی انگلیس بر تقویت سرمایه گذاری و روابط تجاری با پاکستان تاکید کرد و گفت: تغییرات اقلیمی یک مسئله مهم پیش روی جهان است.

ارسال نظر

 
1