خبر فوری

 
 
دیدار کمیساریای عالی استرالیا با وزیر ارشد ایالت پنجاب
کد خبر :1483062092

18:24 1401/05/12


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و استرالیا, پنجاب, چودری پرویز الهی, دیدار, وزیر ارشد ایالت پنجاب, کمیساریای عالی استرالیا,

نیل هاوکینگ کمیساریای عالی استرالیا با چودری پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نیل هاوکینگ کمیساریای عالی استرالیا با چودری پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار مونس الهی عضو مجلس ایالت پنجاب و دبیر ارشد مجلس این ایالت، رئیس برنامه ریزی و توسعه مجلس این ایالت و دیگر مقامات مجلس و دولت ایالت پنجاب در این دیدار حضور داشتند.

کمیساریای استرالیا به چودری پرویز الهی برای انتصاب به سمت وزیر ارشد ایالت پنجاب و برای ساخت ساختمان جدید مجلس ایالت پنجاب به وی تبریک گفت. دو طرف طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله گسترش روابط دوجانبه و همکاری در بخش های مختلف از جمله بهداشت، آموزش، کشاورزی، دام، ورزش و فرهنگ با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

طی این دیدار سرکنسول استرالیا و وزیر ارشد ایالت پنجاب برای آغاز برنامه تبادل برای آموزش افسران پلیس و سایر بخش ها موافقت کردند.

وزیر ارشد ایالت پنجاب طی این دیدار گفت: پاکستان و استرالیا روابط دوستانه عالی دارند. در دوره قبلی من اصلاحات انقلابی در بخش سلامت انجام شد. ما از همکاری استرالیا در بخش های بهداشت و آموزش استقبال می کنیم. از تبادل هرچه بیشتر هیئت ها همکاری ها در بخش های اقتصادی و اجتماعی بین دو کشور افزایش خواهد یافت.

وی افزود: استرالیا تخصص زیادی در بخش های کشارزی، توسعه لبنیات و دامداری دارد. ما می خواهیم در این بخش ها از روش های استرالیا استفاده کنیم. همچنین فرصت های سرمایه گذاری قابل توجهی برای استرالیا در بخش فناوری اطلاعات و گردشگری پاکستان وجود دارد. تبادل هیئت های فرهنگی پاکستان و استرالیا نیز روابط بین دو کشور را افزایش خواهد داد.

کمیساریای عالی استرالیا نیز طی این دیدار گفت: ما هرگونه حمایت ممکن را از دولت ایالت پنجاب انجام داده و همکاری ها با آن را نیز افزایش خواهیم داد. ما اقداماتی را برای افزایش همکاری ها با دولت ایالت پنجاب در بخش های مختلف انجام خواهیم داد.

ارسال نظر

 
1