خبر فوری

 
 
دیدار چودری فواد حسین وزیر رسانه پاکستان با وابسطه های مطبوعاتی سفارت چند کشور
کد خبر :1632680915

16:02 1400/08/21


برچسب ها : اسلام آباد, پنجاب, دیدار, فواد چودری, وزیر رسانه,

فواد حسین چودری وزیر رسانه پاکستان با وابسطه های مطبوعاتی سفارت چند کشور دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | فواد حسین چودری وزیر رسانه پاکستان با وابسطه های مطبوعاتی سفارت چند کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر رسانه پاکستان طی این دیار گفت: وضعیت بی ثبات افغانستان، بر تمام پاکستان تاثیر گذاشته است. ما خواستار یک حکومت فراگیر بوده اما از جانب دیگر ما نگران فاجعه انسانی در افغانستان هستیم. افغانستان کشوری بزرگ با جمعیتی 40 میلیونی بوده و گزارش های اقتصادی اخیر درباره افغانستان نگران کننده است.

وی افزود: کودکان برای تهیه غذا به فروش می روند و جامعه بین المللی باید برای کمک به مردم افغانستان اقدام کند. اخبار جعلی مشکل بسیاری از کشورها بوده و ما خواستار ارسال درست و کامل به سفارت خانه ها هستیم.

وی در ادامه گفت: مردم افغانستان با فقر دست و پنجه نرم می کنند و گزارش های اقتصادی نشان می دهند که 23 میلیون از مردم افغانستان دچار مشکل کمبوده غذا بوده و خطر وقوع یک فاجعه انسانی در این کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه اخبار جعلی مشکل بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی است گفت: اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2003 گفته بود که بزرگترین چالش برای کشورها در عصر حاضر سازماندهی جریان اطلاعات است. همه کشورها  با تصویب قوانین در حال رفع این مشکل هستند.

وی همچنین گفت: رسانه های پاکستان جزو بزرگترین رسانه های کشورهای در حال توسعه دنیا بوده و پاکستان دارای بیش از 200 کانال تلویزیونی بوده و بیش از 2 هزار وب سایت و کانال یوتیوب در پاکستان در حال فعالیت هستند. همچنین بیش از 1500 روزنامه و صدها هفته نامه و ماهنامه در پاکستان منتشر می شوند. علاوه بر این 48 کانال خبری بین المللی در پاکستان فعالیت می کنند.

وی سپس گفت: در حال حاضر 7 نهاد نظارتی رسانه ها را اداره می کنند. همچنین ما به دنبال ایجاد قوانین جدید رسانه های اجتماعی بوده و هدف PMDA، ترکیب تمام قوانین بود. بر اساس مکانیسم تنظیم شده فعلی بیش از 12 قانون منسوخ شده در این عرصه وجود دارد که پیش از انقلاب دیجیتالی تصویب شده بودند و شرایط عصر مدرن را برآورده نمی کنند. ما در حال هماهنگ سازی قوانین با نیازهای امروزی هستیم.

وی بیان کرد: هند در بسیاری از مسائل علیه پاکستان اخبار جعلی منتشر کرد. این فقط مشکل پاکستان نبوده و بسیاری از کشورها به آن دچار هستند. برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی جامعه بین المللی باید تلاش کند و ما باید به وسیله تلاش های بین المللی تصویب مقررات رسانه های اجتماعی و امنیت رسانه را تضمین کنیم. سازمان ملل باید در سطح بین المللی قوانینی در این عرصه تصویب کند تا کشوری بر علیه کشوری دیگر اخبار جعلی منتشر نکند.

وزارت رسانه پاکستان باید با افراد وابسطه به سفارت خانه کشورهای خارجی ارتباط داشته باشد. وزارت رسانه یکی از وزارت خانه های بزرگ پاکستان بوده و بخش تبلیغات خارجی بخش مهمی از این وزارت خانه بوده و ارائه دیدگاه پاکستان در جهان و با آگاهی از اخبار رسانه های بین المللی جزو اولین وظایف آن است.

ارسال نظر

 
1