خبر فوری

 
دیدار و گفتگوی وزیر کشور عربستان سعودی با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :750406745

09:27 1400/11/19


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, شاهزاده عبدالعزیز بن سعود بن نائف, شیخ رشید احمد, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر کشور عربستان سعودی,

عبدالعزیز بن سعود بن نائف وزیر کشور عربستان سعودی در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان با عمران خان نخست وزیر این کشور دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عبدالعزیز بن سعود بن نائف وزیر کشور عربستان سعودی در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان با عمران خان نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان، وزیر کشور عربستان سعودی در صدر هیئت عالی رتبه با عمران خان نخست وزیر پاکستان به دیدار و گفتگو و پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار از وزیر کشور عربستان برای کمک مالی اخیر عربستان سعودی به پاکستان تقدیر و تشکر نمود.

وی با تمجید از نقش رهبرانه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در ایجاد اتحاد بین المسلمین، از تلاش های ریاض برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تقدیر نمود.

عمران خان همچنین از چشم انداز توسعه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و اقدامات وی در زمینه تقویت روابط میان پاکستان و عربستان سعودی تمجید کرد.

وی با تقدیر از عربستان سعودی برای میزبانی از شهروندان پاکستان بر لزوم تقویت روابط میان ملت های دو کشور تاکید ورزید.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به تبادل زندانیان میان دو کشور اظهار داشت: امیدواریم اکثر پاکستانی های موجود در زندان های عربستان تحت این چارچوب به وطن خود بازگردند.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیر پاکستان، عمران خان با محکوم نمودن حملات حوثی ها علیه مواضع عربستان، آمادگی اسلام آباد برای حفاظت از امنیت، استقلال و تمامیت ارضی عربستان سعودی را ابراز داشت.

عبدالعزیز بن سعود بن نائف وزیر کشور عربستان سعودی نیز در این دیدار پیام دوستانه ولیعهد سعودی را به نخست وزیر پاکستان ابلاغ نمود و بر لزوم ایجاد روابط برادرانه و نزدیک میان پاکستان و عربستان سعودی تاکید نمود.

وی همچنین از نقش مثبت و موثر پاکستانی های مقیم عربستان در توسعه و آبادانی این کشور تمجید نمود و نسبت به همکاری با پاکستان در امور مربوط به وزارتخانه خود اعلام آمادگی نشان داد.

لازم به ذکر است عبدالعزیز بن سعود بن نائف وزیر کشور عربستان سعودی روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی وارد پاکستان شد، وی در بدو ورود به این کشور در پایگاه هوایی نور خان در راولپندی توسط شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.

وی در نخستین ساعات سفر یک روزه خود به پاکستان علاوه بر دیدار با شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور و همچنین پیر نورالحق قادری وزیر امور مذهبی این کشور به دیدار و رایزنی پرداخت.

ارسال نظر

 
1