خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی وزرای امور خارجه پاکستان و چین درباره تداوم رایزنی ها و مذاکرات استراتژیک
کد خبر :1178841614

09:40 1400/11/18


برچسب ها : پاکستان و چین, شاه محمود قریشی, وانگ یی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه چین,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که نخست وزیر این کشور را در سفر به پکن همراهی می کند، روز یکشنبه با وانگ یی همتای چینی خود دیدار کرد.


پکن: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که نخست وزیر این کشور را در سفر به پکن همراهی می کند، روز یکشنبه با وانگ یی همتای چینی خود دیدار کرد.

طبق بیانیه صادر شده از سوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، دو طرف در این دیدار به بررسی مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و پکن در زمینه های های مختلف به ویژه مجموعه اقتصادی سی پک پرداخته و نسبت به تداوم رایزنی ها و آغاز هرچه فوری مذاکرات در تمامی سطوح میان دو کشور توافق نمودند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، دو طرف در ادامه این دیدار در خصوص موضوعات مختلف مورد علاقه دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی به رایزنی پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و چین دو برادر آهنی هستند و مشارکت استراتژیک میان دو کشور در نوع خود بی نظیر است، دو کشور به عنوان شریک در زمینه امنیت و ثبات، مصمم به تداوم همکاری ها در جهت صلح، ثبات و توسعه منطقه هستند.

وی افزود: پاکستان همواره حامی منافع ملی چین از جمله سیاست چین واحد بوده است. برپایی امنیت و ثبات پایدار در افغانستان برای صلح منطقه ناگزیر است و روابط میان پاکستان و چین در زمینه ادامه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مجموعه اقتصادی سی پک خاطرنشان کرد: مجموعه اقتصادی سی پک به عنوان یک پروژه شاخص برای ابتکار جاده و کمربندی چین از اهمیت ویژه ای برای توسعه و آبادانی دو کشور برخوردار است. دو کشور در حال انجام اقدامات لازم برای تکمیل به هنگام تمامی طرح های زیر مجموعه پروژه سی پک هستند.

ارسال نظر

 
1