خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی نخست وزیر پاکستان و دبیرکل سازمان ملل متحده در شرم الشیخ مصر
کد خبر :528006975

09:35 1401/08/17


برچسب ها : آنتونیو گوترش, اجلاس وزرای تغییرات آب و هوایی و توسعه, پاکستان و سازمان ملل متحد, پاکستان و مصر, دبیرکل سازمان ملل متحد, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان و دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه نشست بین‌المللی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در شرم الشیخ مصر به دیدار و رایزنی پرداختند.


شرم الشیخ: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان و دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه نشست بین‌المللی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در شرم الشیخ مصر به دیدار و رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان که به منظور شرکت در بیست و هفتمین نشست جهانی آب و هوای سازمان ملل متحد موسوم به COP27 در شهر شرم الشیخ مصر حضور دارد روز گذشته با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار با تمجید از تلاش‌ها و اقدامات دبیرکل سازمان ملل متحد برای همبستگی و همکاری با پاکستان در زمینه سیل سهمگین اخیر در پاکستان اظهار داشت: وقوع سیل مهیب اخیر در پاکستان دلیلی بر چالش ناشی از تغییرات آب و هوایی و پیامدهای ویرانگر آن است.

وی با تأیید فراخوان دبیرکل سازمان ملل متحد در زمینه عدالت آب و هوایی و همبستگی زیست محیطی خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته پس از حادثه، سیل اخیر در پاکستان بیش از 32 میلیارد دلار خسارت به بار آورده است که معادل 10 درصد تولید ناخالص ملی پاکستان است، پاکستان برای طرح‌های بزرگ در زمینه احیا و بازسازی مناطق آسیب دیده بر اساس مدل توسعه پایدار به حمایت جدی بین‌المللی نیازمند است.

 نخست وزیر پاکستان با اشاره به تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در زمینه اعلام همبستگی با پاکستان افزود: اسلام آباد به منظور گرد هم آوردن تمامی شرکای توسعه‌ای خود به دنبال برگزاری نشست بین‌المللی اهدا کنندگان است.

نخست وزیر همچنین از تشکیل یک تیم بین سازمانی به رهبری معاون دبیرکل برای کمک به پاکستان در تهیه طرح جامع احیا و بازسازی در نشست سازمان ملل قدردانی کرد.

وی افزود: نشست تغییرات آب و هوایی فرصتی مناسب برای جامعه جهانی است تا اقداماتی مبتنی بر عدالت و اصول مشترک برای کاهش پیامدهای تغییرات آب و هوایی و ترویج عدالت زیست محیطی را به کار بندد.

ارسال نظر

 
1