خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با همتای قطری خود در دوحه
کد خبر :178800869

10:50 1401/06/02


برچسب ها : پاکستان و قطر, دولت پاکستان, شیخ خالد بن احمد الخلیفه, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر قطر,

نخست وزیر پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به قطر رفته است روز گذشته با همتای قطری خود به دیدار و رایزنی پرداخت.


دوحه: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به قطر رفته است روز گذشته با همتای قطری خود به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در نخستین روز از سفر رسمی دو روزه خود به قطر با شیخ خالد بن خلیفه عبد عبدالعزیز آل ثانی نخست وزیر و وزیر کشور قطر  دیدار کرد.

در این دیدار موضوعات مشترک مورد علاقه دو طرف و نیز مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و دوحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مقامات دو کشور با ابراز رضایت نسبت به میزان تسریع در روابط دوجانبه میان پاکستان و قطر بر عزم خود برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های گوناگون به ویژه تجارت و سرمایه گذاری تأکید ورزیدند.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در این دیدار خواستار تعمیق و متنوع سازی روابط با قطر در زمینه‌هایی همچون منابع تجدیدپذیر، زیرساخت‌ها، حمل و نقل، کشاورزی، دامپروری و گردشگری شد.

وی با تبریک به قطر برای میزبانی بازی‌های جام جهانی 2022 فیفا آرزوی موفقیت برای دولت و ملت قطر جهت برگزاری این مراسم جهانی نمود.

وی همچنین از اقدامات دولت قطر برای مراقبت از شهروندان پاکستانی مقیم این کشور تقدیر نمود.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به ظرفیت‌های گسترده نیروی انسانی پاکستان ابراز داشت: ما منتظر همکاری مشترک با مقامات قطری جهت ایجاد ظرفیت‌های بیشتر برای شهروندان پاکستانی هستیم، نیروی کار پاکستانی می‌تواند با مهارت و کسب و کار خود در مسیر توسعه قطر گام بردارند.

محمد شهباز شریف در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به آخرین وضعیت موجود در افغانستان بر لزوم افزایش سطح حمایت‌های جامعه جهانی از مردم این کشور برای مقابله با بحران‌های اقتصادی و انسانی تأکید کرد.

وی از تلاش‌های دولت قطر در زمینه دستیابی به توافقنامه صلح در افغانستان و نیز کمک‌های بشردوستانه اخیر دولت قطر برای مردم افغانستان تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1