خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی سفیر چین و وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان پیرامون مناسبات دوجانبه
کد خبر :363220706

09:19 1401/08/05


برچسب ها : CPEC, احسن اقبال, اسلام آباد, پاکستان و چین, پروژه ریلی ام ال 1, پروژه سی پک, سفیر چین, نونگ رونگ, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

سفیر چین در اسلام آباد و وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه دولت پاکستان روز گذشته با یکدیگر به دیدار و رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر چین در اسلام آباد و وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه دولت پاکستان روز گذشته با یکدیگر به دیدار و رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد روز چهارشنبه با احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید به بررسی میزان پیشرفت‌های صورت گرفته در پروژه‌های تحت مجموعه سی پک پرداختند و بر لزوم تسریع در تکمیل این پروژه‌ها تأکید ورزیدند.

وزیر برنامه ریزی پاکستان در این دیدار ابراز داشت: سفر آینده نخست وزیر پاکستان به چین هم‌زمان با انتخاب شی جن پنگ به عنوان رئیس جمهور این کشور برای سومین مرتبه از اهمیت ویژه برخوردار خواهد بود و این موضوع برای پاکستان قابل افتخار است.

احسن اقبال در ادامه اظهارات خود بر اهمیت پروژه‌های عمرانی تحت مجموعه سی پک شامل پروژه خط ریلی ام ال 1، راه آهن کراچی و دیگر طرح‌های حوزه انرژی، فناوری اطلاعات، کشاورزی، فرهنگی و غیره تأکید ورزید.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌ها تأثیرات مثبتی را بر اقتصاد پاکستان به همراه خواهد داشت و پاکستان مصمم به تکمیل این طرح‌ها در موعد تعیین شده است.

وزیر برنامه ریزی پاکستان با بیان اینکه توسعه بلوچستان به پیشرفت بندر گوادر گره خورده است افزود: دولت حاکم تمامی طرح‌های تحت مجموعه سی پک در بندر گوادر را تکمیل خواهد نمود.

نونگ رونگ سفیر چین نیز در این دیدار از تلاش‌ها و اقدامات وزیر برنامه ریزی پاکستان تمجید نمود و نسبت به تداوم همکاری‌ها با اسلام آباد اطمینان بخشی نمود.

ارسال نظر

 
1