خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی رئیس ستاد کل ارتش ترکیه و رئیس جمهور پاکستان در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای
کد خبر :1552306073

10:38 1401/01/04


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, ژنرال یاشار گولر, سفیر ترکیه, فرمانده کل ارتش ترکیه, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش ترکیه که در اسلام آباد حضور دارد روز پنجشنبه با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش ترکیه که در اسلام آباد حضور دارد روز پنجشنبه با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون امور مختلف مربوط به روابط دوجانبه میان اسلام آباد و آنکارا و مناسبات دفاعی دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مقامات پاکستان و ترکیه در این دیدار ضمن تاکید بر تحکیم مناسبات مختلف دوجانبه در امور تجاری، فرهنگی و دفاعی، عزم خود برای حمایت از مواضع یکدیگر در بسترها و مجامع مختلف بین المللی و منطقه ای را اعلام داشتند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و ترکیه دارای روابط عمیق و دوستانه با یکدیگر هستند، این روابط به منظور دستیابی به اهداف مشترک دوجانبه نیازمند گسترش بیش از پیش می باشد، همکاری های دو کشور در زمینه تجارت، فناوری اطلاعات و دفاع باید تقویت یابد.

وی در ادامه این دیدار گزارشی از اقدامات دولت هند علیه مردم منطقه جامو و کشمیر و زیر پا نهادن حقوق بشر در این منطقه را به رئیس ستاد کل ارتش ترکیه ارائه داد و از حمایت های آنکارا از مواضع پاکستان در قبال مسئله جامو و کشمیر تقدیر و تشکر نمود.

دو طرف در ادامه این دیدار بر اهمیت برپایی ثبات و امنیت در افغانستان برای ارتقای سطح زندگی و رفاه مردم و همچنین گسترش روابط تجاری با منطقه تاکید ورزیدند.

ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش ترکیه نیز در این دیدار برگزاری موفقیت آمیز و شکوهمند مراسم گرامیداشت روز پاکستان را به رئیس جمهور این کشور تبریک گفت.

وی سپس طی سخنانی خاطرنشان کرد: ترکیه به حمایت های خود از مواضع اسلام آباد در بسترهای مختلف بین المللی ادامه خواهد داد، دو کشور نیازمند تقویت بیش از پیش مناسبات و همکاری ها در زمینه های مختلف هستند.

وی ابراز امیدواری نمود نسل جدید دو کشور روابط دوجانبه را بیش از پیش تقویت و ارتقا خواهند داد.

ارسال نظر

 
1