خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی رئیس جمهور پاکستان با نمایندگان رسانه های چین در اسلام آباد
کد خبر :193151110

20:30 1398/07/06


برچسب ها : اقتصاد, پاکستان, چین, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور, سرمایه گذاری,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور کشور پاکستان طی گفتگو با نمایندگان رسانه های چین در اسلام آباد در رابطه با هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، گفت: دو کشور پاکستان و چین همواره درکنار یکدیگر بوده اند و خواهند ماند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، دکتر عارف علوی رئیس جمهور کشور پاکستان طی گفتگو با نمایندگان رسانه های چین در اسلام آباد در رابطه با هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، گفت: دو کشور پاکستان و چین همواره درکنار یکدیگر بوده اند و خواهند ماند. چین ملت خود را به قدرتی برای خود تبدیل کرده است. وی افزود، من سفرهای متعددی به چین داشته ام و تحت تاثیر پروژه های تکمیل شده و وضعیت کلی آن قرار گرفته ام. چین از سیاست منحصر به فردی برای ریشه کن کردن فساد از کشورش استفاده کرده است، درحالی که پاکستان نیز خواستار استفاده از تجربیات دهه های 80 و 90 چین در رابطه با نحوه جذب سرمایه های خارجی در کشورش است. دو طرف پاکستان و چین منافع مشترکی در منطقه دارند و دو طرف همواره همکاری هایی نیز داشته اند که این همکاری ها باید به طور مداوم جریان داشته باشند.
رئیس جمهور پاکستان با ستودن نقش و فعالیت های حزب کمونیست چین، ابراز داشت که کار انجام شده برای افزایش و رشد دیوان سالاری چشمگیر و بهت آور بوده است. پیشرفت قابل تامل چین طی 70 سال گذشته، درس عبرتی برای سایر کشورها است. پکن سطح زندگی مردم خود را تحت سیستم سوسیالیستی بهبود بخشیده و ارتقاء داده است، درحالی که در سیستم سوسیالیستی به الزامات دموکراتیک نیز توجه می‌شود. چین به لطف تدبیر رهبری خود در مدت کوتاهی از تاسیسش، با سایر قدرت‌ها از جمله اروپا به مقابله پرداخت، که این امر منجر به تبدیل شدن آن به بزرگ ترین قدرت تجاری و دومین قدرت اقتصادی در جهان شده است.
رئیس جمهور پاکستان در پاسخ به سوال پروژه راهداری پاکستان_چین، اظهار داشت: کشور چین همیشه به کشورهای درحال توسعه کمک کرده است. این پروژه نه تنها به نفع دو کشور پاکستان_چین، بلکه موجب منفعت دیگر کشورها نیز می‌شود.

ارسال نظر

 
1