خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی رئیس اتحادیه بین المجالس با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1514714790

15:00 1399/06/04


برچسب ها : پاکستان و اتحادیه بین المجالس, عمران خان, گابریلا کویس بیرن, نخست وزیر پاکستان,

رئیس اتحادیه بین المجالس در ادامه رایزنی های خود با مقامات مختلف پاکستان، روز گذشته با عمران خان نخست وزیر پاکستان به دیدار و گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس اتحادیه بین المجالس در ادامه رایزنی های خود با مقامات مختلف پاکستان، روز گذشته با عمران خان نخست وزیر پاکستان به دیدار و گفتگو پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، خانم گابریلا کویس بیرن رئیس اتحادیه بین المجالس روز گذشته با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با عمران خان دیدار نمود.

در این دیدار که محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان نیز حضور داشت دو طرف درباره مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخته و موضوعات مختلف منطقه و بین الملل را مورد بررسی قرار دادند.

عمران خان در جریان این دیدار رئیس اتحادیه بین المجالس را از چالش های پیش روی بخش بهداشت و درمان پاکستان در زمینه مقابله با ویروس کرونا آگاه ساخت.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: دولت پاکستان توجه خود را بر روی حفاظت از زندگی مردم و نجات اقتصاد متمرکز گردیده است، اقدامات دولت پاکستان در اعمال سیاست محدودیت های هوشمند رفت و آمد به کاهش آمار مبتلایان به کووید-19 کمک نموده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از تلاش های خانم گابریلا کویس بیرن گفت: خانم گابریلا بیرن نقش موثری در دیپلماسی پارلمانی دارد.

در بیانیه صادر شده از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان در خصوص این نشست آمده است: از آنجا که حل اختلافات از اولویت های اتحادیه بین پارلمانی است، نخست وزیر خواستار حل و فصل اختلافات جاری در مناطق مختلف جهان شد و گفت: حل مسئله کشمیر لازمه برپایی صلح و ثبات در منطقه جنوب آسیا است.

طبق این بیانیه نخست وزیر همچنین خانم گابریلا را از اقدامات پاکستان برای حل صلح آمیز و سیاسی مسائل افغانستان و تلاش های مثبت پاکستان در روند صلح افغانستان آگاه ساخت.

ارسال نظر

 
1