خبر فوری

 
 
دیدار و رایزنی وزیر امور خارجه عراق و هیئت همراه با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1535921122

13:16 1400/05/22


برچسب ها : پاکستان و عراق, عمران خان, فواد حسین, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه عراق,

دکتر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در ادامه دیدار با مقامات ارشد پاکستان، روز گذشته به همراه هیئت عالی رتبه سیاسی با حضور در دفتر نخست وزیر پاکستان با عمران خان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در ادامه دیدار با مقامات ارشد پاکستان، روز گذشته به همراه هیئت عالی رتبه سیاسی با حضور در دفتر نخست وزیر پاکستان با عمران خان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار دو طرف در خصوص ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و بغداد و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور در تمام زمینه ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان ضمن خوشامد گویی به وزیر امور خارجه عراق و هیئت همراه بر عزم پاکستان برای تقویت روابط دوستانه با عراق تاکید کرد، وی همچنین از تلاش های وزیر امور خارجه عراق برای بازسازی این کشور تمجید نمود و برای برگزاری انتخابات پارلمانی آرزوی موفقیت نمود.

نخست وزیر پاکستان با اشاره مجدد به دعوت از نخست وزیر عراق برای سفر به پاکستان ابراز امیدواری نمود وی به زودی به پاکستان سفر خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه ای بر ضرورت حل مسائل از طریق راهکار سیاسی و گفتگو تاکید ورزید و گفت: مسئله افغانستان از طریق گزینه نظامی حل و فصل نخواهد شد بلکه تنها راه پیشبرد روند صلح در این کشور حل مشکلات از طریق گفتگوی سیاسی است.

عمران خان همچنین به تشریح اقدامات و تلاش های مداوم پاکستان برای حل سیاسی، جامع و همه جانبه مسئله افغانستان پرداخت و با تاکید بر عزم اسلام آباد برای کمک به حل مسئله افغانستان، خواستار ایفای نقش جامعه جهانی در این خصوص شد.

دکتر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق با تقدیر از استقبال و میزبانی گرم نخست وزیر پاکستان به نمایندگی از مقامات عراق برای وی آرزوی موفقیت و سلامتی نمود.

وزیر امور خارجه عراق سپس طی سخنانی ابراز داشت: عراق خواهان گسترش روابط خود با پاکستان مطابق با چشم انداز توسعه مقامات دو کشور می باشد.

وی از دعوت نخست وزیر پاکستان از همتای عراقی خود برای سفر به اسلام آباد تقدیر نمود و متعاقبا به نیابت از نخست وزیر عراق از عمران خان برای سفر به بغداد دعوت به عمل آورد.

وزیر امور خارجه عراق در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح اقدامات بغداد در زمینه کاهش تنش در منطقه و گسترش همکاری ها میان کشورهای منطقه پرداخت.

ارسال نظر

 
1