خبر فوری

 
 
دیدار و رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و چین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک
کد خبر :1868872334

10:56 1401/06/29


برچسب ها : اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و چین, نیویورک, وانگ ژی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه چین,

در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، وزرای امور خارجه پاکستان و چین به دیدار و رایزنی پرداختند.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، وزرای امور خارجه پاکستان و چین به دیدار و رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری و وانگ ژی وزرای امور خارجه پاکستان در جریان این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و پکن و مشارکت راهبردی میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار از حمایت‌های همه‌جانبه مقامات چین از پاکستان و کمک‌های ارسالی چین برای سیل زدگان پاکستانی تقدیر نمود و آن را نمونه‌ای از روابط راهبردی و عمیق میان دو کشور عنوان کرد.

وزرای امور خارجه پاکستان و چین در این گفتگو با اشاره به دیدار نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور چین در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در سمرقند ازبکستان بر عزم خود برای توسعه همکاری‌های امنیتی و اقتصادی، تسریع روند اجرایی پروژه‌های سی پک و حمایت متقابل در زمینه منافع مشترک تأکید ورزیدند.

وزیر امور خارجه پاکستان سپس به تشریح ظرفیت‌های موجود برای همکاری مشترک با چین در زمینه تجارت آزاد و توسعه تحت منشور و اهداف سازمان ملل متحد پرداخت.

وی از همکاری چین در زمینه توسعه اجتماعی-اقتصادی جهانی از طریق ابتکارات جامعی مانند ابتکار جاده و کمربند و ابتکار توسعه جهانی قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1