خبر فوری

 
 
دیدار و رایزنی سفیر ایتالیا با پرویز ختک وزیر دفاع پاکستان
کد خبر :764625658

12:37 1399/05/04


برچسب ها : پاکستان و ایتالیا, پرویز ختک, سفیر ایتالیا, وزیر دفاع پاکستان,

دو طرف در جریان این دیدار درباره مناسبات دوجانبه میان پاکستان و ایتالیا و گسترش همکاری های دفاعی میان دو کشور و دیگر موضوعات منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر ایتالیا در اسلام آباد با پرویز ختک وزیر دفاع دولت فدرال پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در جریان این دیدار درباره مناسبات دوجانبه میان پاکستان و ایتالیا و گسترش همکاری های دفاعی میان دو کشور و دیگر موضوعات منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پرویز ختک وزیر دفاع دولت فدرال پاکستان در دیدار با سفیر ایتالیا با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور نسبت به گسترش همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف به ویژه بخش دفاعی ابراز علاقه نشان داد.

وی طی سخنانی ابراز داشت: با توجه به عضویت ایتالیا در ائتلاف نظامی نیروهای ناتو و تجارب نیروهای مسلح این کشور در عرصه های مختلف و همچنین حضور فعال پاکستان در عرصه نبرد با تروریست ها، همکاری دو کشور در زمینه آموزش نظامی سربازان برای تقویت مهارت نظامی و دفاعی یکدیگر موثر خواهد بود.

وی با تقدیر از همکاری ایتالیا در زمینه فراهم نمودن آلات نظامی برای نیروی هوایی پاکستان بر ضرورت همکاری های مشترک دو کشور در بخش محصولات دفاعی تاکید ورزید.

پرویز ختک خاطرنشان کرد: همکاری های دفاعی و نظامی میان پاکستان و ایتالیا در دهه 60 میلادی آغاز گردید که در چند سال اخیر بیش از پیش تقویت یافت، حوزه وسیع تر همکاری های دفاعی با بازدیدهای سطح بالا ، آموزش نظامی و خرید تجهیزات دفاعی اداره می شود.

دو طرف در ادامه این دیدار وضعیت امنیت و ثبات در خط مرزی مشترک میان پاکستان و افغانستان را نیز مورد بررسی قرار دادند.

 

ارسال نظر

 
1