خبر فوری

 
دیدار و امضای توافق نامه میان وزرای امور خارجه پاکستان و آلمان در اسلام آباد
کد خبر :2073841578

19:37 1401/03/17


برچسب ها : آلمان, پاکستان و آلمان, دیدار, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه آلمان, وزیر امور خارجه پاکستان,

آنالینا بربوک، وزیر خارجه آلمان با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | آنالینا بربوک، وزیر خارجه آلمان با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد همچنین در این دیدار توافقاتی مبنی بر توسعه روابط میان پاکستان و آلمان توسط وزرای خارجه دو کشور امضاء گردید.

بلاوال بوتو زرداری وآنالینا بیربوک در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از این دیدار گفتند که دو کشور همکاری های دوجانبه را توسعه خواهند داد.

بلاول بوتو زرداری وزیر ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه آلمان طی سفر به پاکستان گفت: پاکستان و آلمان روابط دیرینه ای دارند و دو کشور با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا صلح و ثبات را در افغانستان به ارمغان آورند و از بحران انسانی جلوگیری کنند.

وی افزود: با وزیر خارجه آلمان گفتگوهایی درمورد روابط دوجانبه، تجارت و سرمایه گذاری، تقویت همکاری های دفاعی همچنین وضعیت افغانستان صورت گرفت؛ بلاوال بوتو زرداری همچنین وزیر امور خارجه آلمان را از نقض شدید حقوق بشر در کشمیر اشغالی مطلع ساخت و گفت: ما خواهان یک افغانستان صلح آمیز و مرفه هستیم.

در همین حال، آنالینا بربوک، وزیر خارجه آلمان ضمن تشکر از استقبال گرم وزیر امور خارجه پاکستان و با بیان اینکه ما مردم افغانستان را در شرایط کنونی تنها نخواهیم گذاشت افزود: اثرات وضعیت افغانستان فراتر از مرزهای این کشور خواهد بود. پاکستان همچنین از زمان گذشته به تعداد زیادی از پناهجویان افغان پناه داده و تخلیه اخیر شهروندان و دیپلمات های کشورهای مختلف از جمله آلمان را از افغانستان تسهیل کرده است.

این نخستین سفر آنالینا بربوک وزیر امور خارجه آلمان به پاکستان است ، وزیر امور خارجه آلمان به دعوت همتای پاکستانی خود بلاول بوتو زرداری یک سفر دو روزه به اسلام آباد انجام می دهد و با مقامات ارشد این کشور دیدار خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1