خبر فوری

 
 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عبدالعزیز بن سعود بن نایف وزیر کشور عربستان سعودی با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دفتر ریاست جمهوری اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، هر دو طرف بر ضرورت تنوع و توسعه روابط و همکاری های دو جانبه میان دو کشور پاکستان و عربستان در زمینه های مختلف تاکید کردند.

دکتر عارف علوی ضمن خوش آمدگویی به وزیر کشور عربستان، گفت: دو کشور برادر روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند که به نفع دو کشور باید بیش از پیش تقویت شود.

وی در خصوص آزادی زندانیان پاکستانی در عربستان ابراز امیدواری و از رهبری عربستان برای راه اندازی پروژه آزمایشی «جاده به مکه» تشکر کرد و گفت: دولت پاکستان مشتاق است تا این پروژه را به شهرهای دیگر این کشور نیز گسترش دهد.

وی از عربستان سعودی به دلیل حمایت های ارزشمند در سطوح سازمان همکاری اسلامی (OIC)، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و همچنین برای حضور در هفدهمین نشست فوق العاده شورای وزیران خارجه OIC به تاریخ دسامبر 2021 در اسلام آباد و کمک مالی به پاکستان تشکر و قدردانی کرد.

دکتر عارف علوی بر اهمیت ابراز نگرانی های دو کشور در خصوص وضعیت نابسامان افغانستان تاکید کرد و از جامعه جهانی خواست تا به مردم افغانستان جهت نجات از فاجعه انسانی کمک کند.

وی مچنین از نقش و همکاری عربستان سعودی در میزبانی بیش از 2 میلیون پاکستانی مقیم عربستان و به ویژه اقدامات خیرخواهانه این کشور در دوران شیوع ویروس کرونا قدردانی به عمل آورد.

رئیس جمهور پاکستان در همین حال، بهترین آرزوهای خود را برای ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود و ولیعهد محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ابلاغ کرد.

در ادامه، وزیر کشور عربستان با تشکر از دولت پاکستان جهت استقبال گرم و مهمان نوازی شان در مدت اقامت در پاکستان گفت: اقداماتی از سوی تیم های فنی دو کشور برای کمک به حل مسئله زندانیان پاکستانی در حال انجام است.

 

ارسال نظر

 
1