خبر فوری

 
 
دیدار وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1617148562

10:41 1400/11/19


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و یونان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان,

پناگویتس میتاراچی وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان روز گذشته با حضور در کاخ نخست وزیری پاکستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پناگویتس میتاراچی وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان روز گذشته با حضور در کاخ نخست وزیری پاکستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان، عمران خان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان اهمیت خاصی برای روابط و مناسبات خود با یونان قائل است و دو کشور نیازمند گسترش سطح همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف از جمله امور مهاجرت هستند.

وی افزود: جریان های مالی غیر قانونی که از کشورهای در حال توسعه به سوی کشورهای توسعه یافته انتقال پیدا می کنند، آسیب گسترده ای به منابع کشورهای در حال توسعه وارد نموده است و این موضوع مسائلی همچون مهاجرت غیر قانونی را به همراه دارد.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: باید راهکارهایی در جهت متوقف نمودن جریان های مالی غیر قانونی و همچنین مهاجرت از طریق مبادی قانونی اندیشیده شود.

وی سپس از اقدامات صورت گرفته از جانب دولت یونان برای گشایش کانال های مهاجرت قانونی که به گشایش دروازه های پیشرفت و توسعه برای نیروی کار توانمند و ماهر پاکستانی منجر می شود تمجید نمود.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تحولات افغانستان بر لزوم مقابله با فاجعه انسانی و متوقف نمودن وضعیت رو به وخامت اقتصاد این کشور تاکید کرد و افزود: کاهش درد و آلام 40 میلیون مردم افغانستان نیازمند آزادسازی دارایی های این کشور است، زیرا این اقدام به بهبود اوضاع اقتصاد پایدار افغانستان و همچنین متوقف شدن بخش قابل توجهی از مهاجرت مردم افغانستان به کشورهای دیگر کمک خواهد نمود.

میتاراچی وزیر مهاجرت یونان نیز در این دیدار بر اهمیت روابط و مناسبات پاکستان و یونان پرداخت، وی با ابلاغ پیام دوستانه نخست وزیر یونان به عمران خان از وی برای سفر به یونان دعوت به عمل آورد.

وی همچنین از نقش نتیجه بخش جامعه شهروندان پاکستانی مقیم یونان در تقویت اقتصاد یونان تمجید نمود و به تشریح طرح پیشنهادی برای مهاجرت قانونی میان دو کشور پرداخت.

ارسال نظر

 
1