خبر فوری

 
 
دیدار وزیر فدرال پاکستان با دستیار وزیر خارجه پرتغال و رئیس بخش اشتغال و حرفه آموزی
کد خبر :985089598

13:15 1401/08/27


برچسب ها : پاکستان و پرتغال, پاکستانی های مقیم خارج, ساجد حسین طوری, متخصص, نیروی کار, وزیر امور پاکستانی‌های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی پاکستان, کارگر,

ساجد حسین طوری وزیر فدرال پاکستان در امور پاکستانی های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی طی سفرش به پرتغال با میگل فونتس دستیار وزیر خارجه برای کارگر و دومینگو لوپس رئیس بخش اشتغال و حرفه آموزی پرتغال دیدار کرد.


لیسبون: به گزارش راز نیوز| ساجد حسین طوری وزیر فدرال پاکستان در امور پاکستانی های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی طی سفرش به پرتغال با میگل فونتس دستیار وزیر خارجه برای کارگر و دومینگو لوپس رئیس بخش اشتغال و حرفه آموزی پرتغال دیدار کرد.  

ساجد حسین طوری که هم اکنون در سفری رسمی در پرتغال به سر می برد، در دیدار با این رهبران پرتغالی در مورد روابط دوجانبه، تسهیل روند مهاجرت و موضوعات مورد علاقه طرفین گفت و گو کرد و همچنین به طور مفصل در مورد افزایش همکاری ها در خصوص برنامه های تبادل نیروی کار و منابع انسانی میان دو کشور پاکستان و پرتغال رایزنی انجام داد.

وی افزود: پاکستان به روابط دوستانه خود با پرتغال افتخار می کند، دو کشور همواره برای همکاری و مستحکم نمودن تعاملات دوطرفه به صورت مشترک فعالیت کرده اند. پاکستان در زمینه توسعه مناسبات در بخش های اقتصادی مشتاق است، و حضور وی در این کشور به منظور جستجوی زمینه های شغلی برای نیروی کار ماهر و متخصص پاکستانی در پرتغال می باشد. وی تصریح کرد که شرکت های پرتغالی می توانند کارشناسان فناوری اطلاعات پاکستان و کارگران ماهر را استخدام کنند. پاکستان با تامین نیروی انسانی در زمینه های مختلف آماده کمک به پرتغال می باشد.

وزیر فدرال پاکستان با تاکید بر امضای هرچه سریعتر پیش نویس پیشنهادی مشارکت تحرک نیروی کار، اظهار داشت که توافقنامه مشارکت در تحریک نیروی کار، چارچوبی قانونی برای تقویت همکاری بین دو کشور را فراهم می کند و هر دو کشور درحال کار بر روی یک برنامه تبادل دانشجو می باشند.

او گفت که خوشحال است که دانشجویان پاکستانی فرصت تحصیل در پرتغال را دارند، پاکستان و پرتغالی ها باید برای تسریع در روند مهاجرت و صدور روادید تلاش کنند.

ارسال نظر

 
1