خبر فوری

 
 
دیدار وزیر شهرداری، انتخابات و توسعه روستایی ایالت خیبر پختون خوا با مقامات سازمان های بین المللی
کد خبر :1402947716

13:58 1401/08/06


برچسب ها : اجلاس, ایالت خیبر پختون خوا, پیشاور, دیدار, سردار فیصل امین گنداپور, مقامات عالی, نمایندگان سازمان های بین المللی, وزیر شهرداری ایالت خیبر پختون خوا,

سردار فیصل امین گنداپور با مقامات عالی رتبه شرکای توسعه ایالت خیبر پختون خوا و سازمان های بین المللی طی یک اجلاس دیدار و گفتگو کرد.


پیشاور: به گزارش راز نیوز | سردار فیصل امین گنداپور با مقامات عالی رتبه شرکای توسعه ایالت خیبر پختون خوا و سازمان های بین المللی طی یک اجلاس دیدار و گفتگو کرد.

وی طی این اجلاس، مقامات عالی رتبه شرکای توسعه ایالت خیبر پختون خوا و سازمان های بین المللی را از سرعت توسعه ایالت خیبر پختون خوا و اقدامات دولت برای توانبخشی به سیل زدگان آگاه کرد.

سید ظهیر الاسلام شاه معاون وزیر شهرداری، انتخابات و توسعه روستایی ایالت خیبر پختون خوا، عثمان محمود مدیر کل شهرداری ها، مقامات عالی برنامه توسعه سازمان ملل متحد، مقامات عالی رتبه آژانس توسعه و کمک ژاپن (جایکا) و نمایندگان شرکت سیمان گیلاس آینور اصلاح شده با رزین دولت آلمان (KGIZ) در این اجلاس حضور داشتند.

وزیر شهرداری، انتخابات و توسعه روستایی ایالت خیبر پختون خوا طی این اجلاس از سازمان ملل متحد و کشورهای دوست به خاطر سرعت بخشیدن به توسعه ایالت خیبر پختون خوا، حمایت مالی مداوم و کمک به مردم این ایالت در زمان های سخت از جمله بلایای طبیعی تشکر کرد.

وی طی این اجلاس گفت: ما برای کمک به دولت و مردم ایالت بلوچستان در سطح جهانی بدون توجه به مصالح سیاسی و منطقه ای، ارزش قائل هستیم. دولت ایالت خیبر پختون خوا در روزهای اخیر با چالش بزرگ توانبخشی به سیل زدگان و بازسازی زیرساخت های آسیب دیده طی سیل اخیر روبرو بوده و این امر به اولین اولیت ما تبدیل شده است.

وی همچنین گفت: ما در حال امداد رسانی و توانبخشی به سیل زدگان هستیم و باعث افتخار ما است که از تلاش های ما در سطح بین المللی تمجید می شود. طی سیل اخیر در ایالت خیبر پختون خوا، ویرانی گسترده ای اتفاق افتاد که طی آن چند روستا نیز بطور کامل نابود شدند. چگونگی توانبخشی به سیل زدگان غیر غابل تصور است و دولت ایالت خیبر پختون خوا به تنهایی توان انجام این کار را ندارد. ما برای کمک به سیل زدگان از سازمان های بین المللی می خواهیم تا به ما کمک کنند.

وی افزود: ما در ایالت خیبر پختون خوا، حکومت داری خوب و انضباط مالی را پیاده کردیم و علاوه بر بخش های ارتباطات، کشاورزی، بهداشت، آموزش و تامین آب آشامیدنی سالم، در تمام بخش های اجتماعی و اقتصادی اصلاحات گسترده انجام داده ایم. سوابق ما از سال 2013 تا کنون گویای این موضوع است که ما خواستار استفاده بهینه از منابع و رفاه حقیقی مردم هستیم.

مقامات سازمان های بین المللی نیز طی این دیدار اطمینان دادند که با حکومت ایالت خیبر پختون خوا به طور کامل همکاری خواهند کرد و اعلام کردند که آن ها در این شرایط سخت در کنار مردم این ایالت هستند.

آن ها همچنین از سوابق دولت ایالت خیبر پختون خوا برای استفاده بهینه از منابع تمجید کرده و برای همکاری با دولت این ایالت به منظور کارآمد تر کردن فرآیند توسعه در آن اعلام آمادگی کردند.

 

ارسال نظر

 
1