خبر فوری

 
 
دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران با وزیر اقتصاد پاکستان
کد خبر :1723550725

11:08 1401/05/27


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, پنجاب, دیدار, رستم قاسمی, سردار ایاز صادق, وزیر اقتصاد, وزیر راه و شهرسازی ایران,

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با سردار ایاز صادق وزیر اقتصاد پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با سردار ایاز صادق وزیر اقتصاد پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار سید محمد علی حسینی سفیر ایران در پاکستان، مهدی سفاری معاون وزارت امور خارجه ایران، مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان و برخی از مسئولان ارشد وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط نیز حضور داشتند. طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر اقتصاد پاکستان طی این دیدار گفت: پاکستان برای روابط خود با ایران ارزش زیادی قائل بوده و خواستار گسترش روابط در تمام زمینه های مورد علاقه متقابل می باشد.

وی افزود: می توان برای افزایش توسعه پاکستان و ایران در بخش های انرژی، کشاورزی، صنعت و بازرگانی همکاری کرد.

وزیر راه و شهرسازی ایران نیز طی این دیدار از مهمان نوازی مقامات پاکستانی از وی و هیئت ایرانی برای گفتگو به منظور گسترش همکاری ها در بخش های مختلف تشکر کرد. هیچ محدودیتی برای همکاری با ایران در هیچ زمینه ای وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به چالش های ایران از جمله تحریم های بین المللی و آثار آن بر اقتصاد ایران، گفت که این تحریم ها مانع بزرگی برای گسترش همکاری بین پاکستان و ایران ایجاد کرده است.

وزیر اقتصاد پاکستان با اذعان به فرصت های همکاری بین دو کشور در بخش های توسعه ذکر شده توسط وزیر راه و شهرسازی ایران، گفت که گردشگری مذهبی باید به عنوان یک بخش مهم شناخته شود که تاکنون از این بخش منتفع نشده ایم.

وی افزود: ایران نباید منتظر برداشته شدن تحریم ها باشد و با استفاده از راه های جایگزین برای گسترش روابط با کشورهای دیگر تلاش کند.

وی در پایان گفت: پاکستان و ایران باید بجای نگاه کردن به رشد کلی با تدوین یک سیاست همه جانبه، زمینه های همکاری معدود اما مهمی را شناسایی کنند تا دو کشور به حداکثر منافع مشترک برسند.

ارسال نظر

 
1