خبر فوری

 
دیدار وزیر دفاع نیجریه با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :866209763

13:26 1400/12/27


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و نیجریه, پنجاب, دیدار, سرلشکر بشیر صالحی مگاشی, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر دفاع نیجریه,

سرلشکر بشیر صالحی مگاشی وزیر دفاع نیجریه با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سرلشکر بشیر صالحی مگاشی وزیر دفاع نیجریه با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر پاکستان طی این دیدار با برجسته کردن تاریخ، فرهنگ و ارزش های مشترک بین پاکستان و نیجریه، از روابط قوی بین دو کشور تمجید کرد.

وی طی این دیدار با تمجید از موقعیت برتر نیجریه در اقتصاد آفریقا از ماه مارس 2020، خواستار گسترش روابط تجاری دوجانبه بین دو کشور شد.

وی افزود: افزایش همکاری پاکستان و نیجریه در بخش های دفاعی، امنیتی و مبارزه با تروریسم قابل تقدیر است.

وی همچنین طی این دیدار با تاکید بر خدمات و مشارکت دیرینه پاکستان در ارتقاء صلح در آفریقا تحت نظارت ماموریت های حافظ صلح سازمان ملل، وزیر دفاع نیجریه را از سیاست دولت خود "همکاری با آفریقا" که هدف آن گسترش روابط دیپلماتیک و گسترش همکاری های تجاری و سرمایه گذاری با قاره آفریقا است، آگاه کرد.

وی سپس از تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آراء مبنی بر نامگذاری 15 مارس به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی تمجید کرده و گفت که این درک توسط مجمع عمومی سازمان ملل به پایان دادن به نژادپرستی و خشونت علیه مسلمانان و ارتقاء هماهنگی بین ادیان کمک خواهد کرد.

وی علاوه بر این به گفتگوی تلفنی خود با محمد بخاری رئیس جمهور نیجریه اشاره کرده و ابراز امیدواری کرد که وی هر چه زودتر به پاکستان سفر کند.

ارسال نظر

 
1