خبر فوری

 
 
دیدار وزیر حمل و نقل ترکیه با وزیر امور دریایی پاکستان
کد خبر :675658755

16:34 1398/11/25


برچسب ها : بندر, پاکستان و ترکیه, سرمایه گذاری, صادرات,

طی دیدار میان علی زیدی وزیر امور دریایی و کاهت ترهان وزیر حمل و نقل ترکیه، علاوه بر دعوت از وزیر ترکیه برای سرمایه‌ گذاری در بخش دریایی پاکستان، طرفین در زمینه توسعه روابط دوجانبه توافق کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| طی دیدار میان علی زیدی وزیر امور دریایی و کاهت ترهان وزیر حمل و نقل ترکیه، علاوه بر دعوت از وزیر ترکیه برای سرمایه‌ گذاری در بخش دریایی پاکستان، طرفین در زمینه توسعه روابط دوجانبه توافق کردند.

در پی آغاز دیدار های دوجانبه میان مقامات کشور های ترکیه و پاکستان، علی زیدی وزیر امور دریایی پاکستان و کاهت ترهان وزیر حمل و نقل ترکیه طی نخستین دیدار در سطح هیئت های دوجانبه، در رابطه با مشارکت دو کشور در اقتصاد آبی به طور مفصل به تبادل نظر پرداخته و در مورد همکاری های دو طرفه در بخش های گسترده گفتگو انجام دادند. طرفین همچنین بر تقویت همکاری ها در زمینه عملیات کشتی سازی نیز تاکید کردند.

گفتنی است هیئت ترکیه علاقه خود برای همکاری در بخش سی پیک را ابراز داشته است.

علی زیدی با دعوت از شرکت های ترکیه برای سرمایه‌ گذاری در مناطق پردازش صادرات در بنادر کراچی و گوادر، پیشنهاد تعیین دریانوردان پاکستانی در کشتی های ترکیه ای را داده و خواستار تسهیل صدور روادید برای این دریانوردان شد. وی همچنین از شرکت های ترکیه ای برای شرکت در نمایشگاه جهانی حمل و نقل پیش بینی شده در پاکستان در 2020 دعوت کرد.

وزیر ترکیه در پایان از حمایت کامل از ثبات اقتصادی پاکستان اطمینان داد.

ارسال نظر

 
1