خبر فوری

 
 
دیدار وزیر توسعه بین المللی کانادا با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :313150633

11:00 1401/06/22


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و کانادا, پنجاب, دیدار, شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, هارجیت سینگ ساجان, وزیر توسعه بین المللی کانادا,

هارجیت سینگ ساجان وزیر توسعه بین المللی کانادا با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هارجیت سینگ ساجان وزیر توسعه بین المللی کانادا با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند. نخست وزیر پاکستان طی این دیدار از وزیر توسعه بین المللی کانادا برای سفر به پاکستان در این شرایط سخت تشکر کرد.

وی طی این دیدار گفت: طی سیل در پاکستان بیش از 1300 نفر جان باخته و بیش از 33 میلیون نفر بی خانمان شده اند. علاوه بر این 4 میلیون هکتار زمین کشاورزی نابود شده و بیش از 800 هزار راس دام تلف شده اند. این شرایط موجب از بین رفتن کسب و کار مردم پاکستان و میلیاردها روپیه خسارت به زیرساخت های کشور شده است.

وی طی این دیدار از کمک کانادا به امداد و نجات سیل زدگان پاکستان و ابراز همبستگی این کشور با آن ها تشکر کرد و گفت که پاکستان کمتر از یک درصد گازهای گلخانه ای را منتشر می کند اما جزو کشورهایی است که بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی دیده اند. بلایای طبیعی از جمله سیل در پاکستان اثبات کننده این موضوع است.

وی طی این دیدار با اشاره به اقدامات دولت پاکستان برای امداد و نجات سیل زدگان، بر این موضوع تاکید کرد که پاکستان در مرحله احیا و بازسازی به کمک ها، حمایت ها و ابراز همبستگی مداوم جامعه بین المللی نیاز خواهد داشت.

نخست وزیر پاکستان همچنین طی این دیدار از همکاری دولت کانادا با پاکستان در بخش های مختلف از جمله توانمندسازی اقتصادی زنان، توسعه پایدار اقتصادی و بهداشت تمجید کرد.

وی افزود: پاکستان از استراتژی های بهتر برای بازسازی زیرساخت های کشور استفاده خواهد کرد. پاکستان برای احداث زیرساخت های مقاوم به تغییرات آب و هوایی به کمک های فنی و متخصصین ماهر نیاز خواهد داشت تا این امر موجب پایداری زیرساخت های کشور در برابر بلایای طبیعی آتی شود.

وزیر توسعه بین المللی کانادا نیز طی این دیدار با ابراز همدردی با سیل زدگان پاکستان گفت که دولت کانادا برای کاهش آثار تغییرات آب و هوایی به پاکستان کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1