خبر فوری

 
 
دیدار وزیر توسعه بین‌المللی کانادا در صدر هیئت عالی رتبه با وزیر امور اقتصادی پاکستان
کد خبر :1754417327

12:43 1401/06/22


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و کانادا, سردار ایاز صادق, سیل زدگان, وزیر امور اقتصادی پاکستان, وزیر توسعه بین المللی کانادا,

هارجیت اس ساجن وزیر توسعه بین‌المللی دولت کانادا روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هارجیت اس ساجن وزیر توسعه بین‌المللی دولت کانادا روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.

در این دیدار موضوعات مشترک مورد علاقه دو طرف، امور سیاسی و امنیتی منطقه و نیز وضعیت مناطق سیل زده پاکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور اقتصادی پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت کانادایی، عزم دولت کانادا برای همکاری و اعلام همبستگی با پاکستان را تمجید نمود.

وی سپس به تشریح وضعیت مناطق سیل زده و میزان خسارت‌های ناشی از وقوع باران‌های سیل‌آسا و سیل سهمگین در نقاط گوناگون پاکستان پرداخت و گفت: سیل سال 2010 در پاکستان در نتیجه ذوب شدن یخچال‌های طبیعی صورت گرفت؛ اما سیل اخیر به دلیل تغییرات آب و هوایی در سطح جهان به وقوع پیوست، این در حالی است که سهم پاکستان در تولید گازهای گلخانه‌ای کمتر از یک درصد در کل جهان است.

سردار ایاز صادق خاطرنشان کرد: دولت، نیروهای مسلح، سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی، جامعه مدنی، شهروندان پاکستانی مقیم خارج و هر شهروند پاکستان در حال اعطای کمک‌های مالی خود برای کمک به سیل زدگان هستند.

هارجیت اس ساجن وزیر توسعه بین‌المللی دولت کانادا نیز در جریان این دیدار مراتب تأسف و تأثر خود در خصوص تلفات و خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در پاکستان را ابراز داشت و گفت: ما نسبت به خسارت‌های ناشی از سیل در پاکستان آگاه هستیم، دولت کانادا در این شرایط حساس و بحرانی در کنار پاکستان حضور دارد، کانادا متحد مستحکم پاکستان است.

وی با بیان اینکه شهروندان پاکستانی از جامعه مستحکمی در کانادا برخوردار هستند خاطرنشان کرد: شهروندان پاکستانی مقیم کانادا می‌توانند به کمک برادران و خواهران پاکستانی خود بیایند و آنان باید تا حد توان خود در زمینه گام بردارند.

وزیر توسعه بین‌المللی کانادا در ادامه اطمینان بخشی نمود پس از بررسی‌های لازم و برآورد خسارت‌ها، دولت کانادا کمک‌های مالی خود برای بخش زیرساخت‌ها، انرژی و کشاورزی را فراهم خواهد نمود.

سردار ایاز صادق در ادامه این دیدار ابراز داشت: سازمان برنامه توسعه ملل متحد، بانک توسعه آسیا و بانک جهانی در هفته جاری گزارشات خود در خصوص برآورد خسارت وقوع سیل را نهایی خواهند کرد که می‌تواند تصویر واضح و حقیقی از سطح خسارت‌های به وجود آمده را به نمایش بگذارد.

وی افزود: پس از انتشار گزارش‌های مربوط، تمامی آنها با سفارت کانادا به اشتراک گذاشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نخست وزیری به صورت شخصی بر روی روند امدادرسانی از طریق نشست‌های کمیته ملی هماهنگی نجات سیل نظارت دارد، همچنین به منظور ایجاد شفافیت در روند امدادرسانی و فعالیت‌های مرتبط کمیته راهبری ویژه تشکیل داده شده است.

 

ارسال نظر

 
1