خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سناتور شیری رحمان وزیر تغییرات اقلیمی دولت فدرال پاکستان روز گذشته با ناجی بنهاسین مدیر کشوری بانک جهانی دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار دو طرف در خصوص مناسبات دوجانبه و پروژه‌های جاری در پاکستان که با همکاری بانک جهانی در حال اجراست به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مدیر کشوری بانک جهانی در این دیدار وزیر فدرال پاکستان را از طرح‌ها و برنامه‌های کمک مالی بانک جهانی و همچنین اقدامات کلی بانک جهانی در قبال تغییرات اقلیمی آگاه ساخت.

شیری رحمان وزیر فدرال پاکستان نیز در این دیدار ابراز داشت: تمامی پروژه‌های مربوط به تغییرات اقلیمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند، اجرای طرح‌های مربوط به انرژی پاک و دسترسی به امکانات آبی و غذایی نیازمند اجرای اقداماتی در جهت اقتصاد پایدار است.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از انرژی تجدیدپذیر خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های قوی برای انرژی سازگار با محیط زیست امری ضروری است، پیشنهادات ما برای استفاده مرحله‌ای از خودروهای الکترونیکی در نزد به وزارت صنعت و تولیدات قرار دارد.

شیری رحمان وزیر فدرال پاکستان علاوه بر این با یک هیئت عالی رتبه سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد به ریاست دن گستافن دیدار نمود، در این هیئت نادین والات رئیس واحد صندوق سازمان اقلیم سبز و نماینده ویژه مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد نیز حضور داشتند.

وزیر فدرال پاکستان در این دیدار میزان اجرای طرح‌های جاری سازمان فائو در پاکستان را مورد بررسی قرار داد.

وی اظهار داشت: پاکستان از جمله کشورهایی است که دچار بحران کم آبی شده‌اند و ما باید کاهش را با سازگاری ساده کنیم، اما با هم می‌توانیم به سمت یک استراتژی بهتر برای تأمین آب در پاکستان حرکت کنیم. عدم وجود فصل بهار، امواج گرم و افزایش بی سابقه دما در مناطقی همچون دادو و جکیب آباد در ایالت سند اقدامات فوری و جدی را می‌طلبد.

شیری رحمان افزود: پیش بینی هایی در خصوص وقوع بارش‌های موسمی در آینده صورت گرفته است، اما ما باید سطح گرانش و مقیاس تغییرات آب و هوایی و پیامدهای آن را به خوبی درک کنیم، ما نیازمند انجام اقدامات مؤثر برای مقابله با چالش‌های محیطی هستیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح اهمیت آگاه سازی عمومی نسبت به تغییرات اقلیمی جهانی و پیامدهای سهمگین و ویرانگر آن پرداخت و گفت: پاکستان نیازمند منابع مالی فوری برای مقابله با تغییرات زیست محیطی است و بانک‌ها و مؤسسات مالی بین‌المللی می‌توانند با راه اندازی صندوق سبز جهانی نقش ویژه‌ای در این زمینه ایفا کنند.

ارسال نظر

 
1