خبر فوری

 
دیدار وزیر تجارت ایالات متحده آمریکا با نخست وزیر و مشاور دارایی پاکستان
کد خبر :1282912794

19:31 1398/12/07


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, نخست وزیر, وزیر تجارت آمریکا,

ولبرراس وزیر تجارت آمریکا در دیدار با عبد الحفیظ شیخ مشاور دارایی و عمران خان نخست وزیر پاکستان، به گفتگو در رابطه با امور دوجانبه پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ولبرراس وزیر تجارت آمریکا در دیدار با عبد الحفیظ شیخ مشاور دارایی پاکستان، به گفتگو در رابطه با امور دوجانبه پرداخت.

عبد الحفیظ شیخ گفت: پاکستان در حال انجام تلاش های جدی جهت دستیابی به اهداف تعیین شده از سوی گروه ویژه اقدام مالی FATF است و ما خواستار توسعه تجارت و سرمایه گذاری با آمریکا هستیم. وی افزود: پاکستان فضای مناسبی جهت سرمایه گذاری ایجاد کرده و ما خواستار پیشرفت بخش هایی هستیم تا بتوانیم بوسیله آن صادرات خود را افزایش دهیم. معافیت های مالی برای بخش های صادراتی ارائه شده است. پاکستان بر اهمیت گردشگری به عنوان یک کشور دوستدار گردشگری تاکید می کند، در حال دستیابی به ثبات از طریق اصلاحات اقتصادی هستیم. حجم تجاری میان دو کشور بیش از 7 میلیارد دلار است که باید آن را افزایش دهیم. پاکستان خواهان امنیت و گسترش تجارت در منطقه است.

وزیر تجارت آمریکا در این بین ضمن ابراز علاقه ایالات متحده برای توسعه همکاری ها در بخش انرژی با پاکستان ، گفت: آمریکا خواستار گسترش روابط اقتصادی با پاکستان است.

 

لازم به ذکر است وزیر تجارت آمریکا همچنین دیداری با عمران خان نخست وزیر پاکستان داشته و طی این دیدار طرفین در رابطه با امور دوجانبه من جمله تجارت و سرمایه گذاری به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است در این دیدار مقاماتی چون: شاه محمود قریشی، عبدالرزاق داود، معاون وزیر امور خارجه، ندیم بابر و علی جهانگیر صدیقی حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1