خبر فوری

 
 

بروکسل: به گزارش راز نیوز | سید نوید قمر وزیر بازگانی و سرمایه گذاری پاکستان با برند لانگ نماینده پارلمان و رئیس کمیته تجارت بین المللی اتحادیه اروپا و یانوس وویچیچوسکی کمیسر این اتحادیه برای کشاورزی و توسعه روستایی دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دکتر اسد مجید خان سفیر پاکستان در بلژیک، لوکزامبورگ و اتحادیه اروپا و مقامات دیگر نیز حضور داشتند.

وزیر بازرگانی و سرمایه گذاری پاکستان طی این دیدار گفت: بازرگانی و سرمایه گذاری یکی از اجزای مهم روابط چندجانبه پاکستان و اتحادیه اروپا است. ماموریت نظارت اتحادیه اروپا برای طرح تعمیم اولویت ها (GSP Plus) یک اقدام سودمند است و نقش مهمی در افزایش روابط بازرگانی بین پاکستان و کشورهای اتحادیه اروپا داشته است.

وی افزود: انتظار می رود که مقررات جدید GSP Plus به تمرکز بر اصول اساسی خود برای همکاری با کشورهای استفاده کننده از آن به منظور ایجاد توسعه پایدار، ریشه کن کردن فقر و حمایت از حکمرانی خوب ادامه خواهد داد.

وی طی این دیدار بر این موضوع تاکید کرد که اولویت اصلی دولت پاکستان پس از وقوع سیل ایجاد ثبات و توسعه اقتصادی است و اتحادیه اروپا یکی از شرکای مهم کشور برای دستیابی به آن می باشد.

وی بر این موضوع تاکید کرد که GSP Plus بهترین نمونه همکاری مشترک سودمند بین دو طرف است زیرا پس از شروع این طرح در سال 2014، صادرات پاکستان به اتحادیه اروپا 86 درصد و صادرات اتحادیه اروپا به کشور 69 درصد افزایش یافته است.

نماینده پارلمان و رئیس کمیته تجارت بین المللی اتحادیه اروپا نیز طی این دیدار از وزیر بازرگانی پاکستان تشکر کرد و دو طرف برای تداوم همکاری مشترک به منظور تقویت روابط پاکستان و اتحادیه اروپا توافق کردند که یکی از موارد توافق شده تبادل هیئت ها بین دو طرف است.

وزیر بازرگانی و سرمایه گذاری پاکستان همچنین طی دیدار با کمیسر اتحادیه اروپا برای کشاورزی و توسعه روستایی، بر اهمیت افزایش همکاری پاکستان و اتحادیه اروپا در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی به ویژه نوسازی صنایع کشاورزی، گسترش انبارها، پژوهش، مدیریت آب، امنیت غذایی و پیشگیری از وقوع سیل تاکید کرد.

وزیر بازرگانی و سرمایه گذاری پاکستان علاوه بر این در یک دیدار جداگانه با ماکسی میلیان کراه عضو پارلمان اروپا و نماینده گروه نظارت بر تجارت جنوب آسیا در کمیته تجارت بین الملل دیدار و وی را در مورد راه ها و ابزارهای تقویت روابط مبتنی بر بازرگانی و سرمایه گذاری پاکستان و اتحادیه اروپا آگاه کرد.

لازم به ذکر است که وزیر بازرگانی و سرمایه گذاری پاکستان برای یک سفر کاری یک هفته ای از تاریخ 1 تا 7 آبان (23 تا 29 اکتبر) به بروکسل پایتخت بلژیک سفر کرده است.

ارسال نظر

 
1