خبر فوری

 
 
دیدار وزیر بازرگانی فدرال پاکستان با وزیر تجارت خارجی و مشوق‌های فرانسه در پاریس
کد خبر :1134118052

17:19 1401/03/07


برچسب ها : GSP Plus, اتحادیه اروپا, پاکستان و اتحادیه اروپا, پاکستان و فرانسه, سرمایه گذاری, فرانسه, وزیر بازرگانی پاکستان,

سید نوید قمر وزیر بازرگانی فدرال پاکستان طی سفر به پایتخت و کشورهای مهم اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه 4 خرداد (25 می) با فرانک رستر، وزیر تجارت خارجی و مشوق‌های فرانسه در پاریس دیدار و گفتگو کرد.


 

فرانسه: به گزارش راز نیوز | سید نوید قمر وزیر بازرگانی فدرال پاکستان طی سفر به پایتخت و کشورهای مهم اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه 4 خرداد (25 می) با فرانک رستر، وزیر تجارت خارجی و مشوق‌های فرانسه در پاریس دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست، ناظم الامور محمد امجد عزیز قاضی نیز حضور داشت. در همین حال، سید نوید قمر گفت: در سال های اخیر شاهد افزایش مداوم تجارت بین پاکستان و فرانسه بوده ایم همچنین موقعیت استراتژیک پاکستان، زیرساخت های در حال توسعه سریع و سیاست های سرمایه گذاری رایگان دولت، پاکستان را به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده است.

وی افزود: طرح GSP Plus از زمان آغاز به کار آن در سال 2014، به ایجاد یک محیط مساعد برای اجرای 27 کنوانسیون بین المللی در مورد حقوق بشر، حقوق کار، محیط زیست و حکمرانی در کشورهای ذینفع تبدیل شده است. علاوه بر این، فرصت های شغلی برای زنان و اقتصاد پاکستان به ویژه در بخش صادرات افزایش یافته است.

در ادامه، سید نوید قمر از حمایت کشورهای عضو اروپایی به ویژه فرانسه برای کسب وضعیت GSP Plus در سال 2014 قدردانی و ابراز امیدواری کرد که GSP Plus 2024 آینده روابط تجاری دوجانبه سودمند بین پاکستان و اتحادیه اروپا را تقویت کند.

قمر وزیر بازرگانی فدرال پاکستان بیان کرد: پاکستان به دنبال ایجاد همکاری سازنده با اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن برای تقویت بیشتر روابط تجاری و همکاری در حفاظت و ارتقای حقوق اجتماعی، اقتصادی و سایر حقوق مردم پاکستان است.

وی ادامه داد: صادرات پاکستان به فرانسه بیشتر در بخش نساجی است و پتانسیل زیادی برای تنوع بخشیدن به تجارت در بخش‌های دیگر مانند کشاورزی، لبنیات، انرژی ، اقتصاد دیجیتال و استارت‌آپ‌ها وجود دارد.

پیش از این وزیر بازرگانی پاکستان با سناتور پاسکال الیزارد، رئیس گروه دوستی پاکستان و فرانسه در مجلس سنای فرانسه دیدار و در مورد روابط دوجانبه پاکستان و فرانسه گفتگو کرد. وی همچنین از مقر بزرگترین انجمن شرکت های فرانسوی (MEDEF International) بازدید کرد و در آنجا مورد استقبال جیر الدائن لیمبلی معاون مدیرعامل این شرکت قرار گرفت.

سید نوید قمر همچنین با نمایندگان شرکت های فرانسوی که در حال حاضر با پاکستان تجارت می کنند یا علاقه مند به تجارت با پاکستان هستند گفتگو کرد.

در ادامه دیدارها، وزیر فدرال همچنین با اصحاب رسانه گفتگو و آنها را از اهداف و دستاوردهای سفر خود به فرانسه مطلع کرد.

ارسال نظر

 
1