خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر احمد ناصر الصباح وزیر امور خارجه کویت با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد. دو طرف طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کویت همچنین نامه امیر کویت را به عمران خان نخست وزیر پاکستان تحویل داده و از او برای سفر به کویت دعوت کرد. نخست وزیر پاکستان نیز با پذیرش دعوت وی، از امیر کویت برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

پیش از این دیدار وزیر امور خارجه کویت با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار مقامات ارشد وزارت خانه های امور خارجه، بهداشت، تجارت و بازرگانی کویت وی را همراهی کردند.

وزرای امور خارجه پاکستان و کویت طی این دیدار در مورد روابط دو جانبه، همکاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی، دفاعی، تجارت، سرمایه گذاری و صادرات نیروی انسانی بحث و تبادل نظر کرده و بر افزایش همکاری در زمینه های گوناگون تاکید کردند. دو طرف همچنین برای برگزاری پنجمین جلسه کمیسیون مشترک وزرا توافق کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان با آگاه کردن وزیر امور خارجه کویت در مورد آثار اقتصادی پروژه سی پیک از سرمایه گذاران کویتی برای سرمایه گذاری در پاکستان دعوت کرد.

وی همچنین وزیر امور خارجه کویت را در مورد نقض حقوق بشر در جامو و کشمیر توسط هند آگاه کرده و بر ضرورت اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای ایجاد صلح و امنیت پایدار در آسیای جنوبی تاکید کرد.

او همچنین در مورد اقدامات پاکستان برای ایجاد صلح و امنیت در افغانستان سخن گفت و از طرف های افغان خواست تا این فرصت تاریخی را برای دست یابی به یک توافق سیاسی جامع از دست ندهند.

لازم به ذکر است که وزیر امور خارجه کویت به دعوت وزیر امور خارجه پاکستان به این کشور سفر کرده است و مقامات عالی کویت وی را در این سفر همراهی می کنند.

ارسال نظر

 
1