خبر فوری

 
دیدار وزیر امور خارجه چین و هیئت همراه با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1970123172

14:44 1401/01/02


برچسب ها : پاکستان و چین, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وانگ یی, وزیر امور خارجه چین,

وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین در صدر هیئت عالی رتبه با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با عمران خان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین در صدر هیئت عالی رتبه با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با عمران خان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نخست وزیر پاکستان و وزیر امور خارجه چین در این دیدار در زمینه مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و پکن و ابعاد مختلف پروژه مشترک اقتصادی دو کشور موسوم به سی پک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه چین و هیئت سیاسی همراه مراتب تاسف و تاثر خود نسبت به جان باختن مسافران پرواز شرکت هواپیمایی شرقی چین را ابراز داشت.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین در این دیدار پیام دوستانه رئیس جمهور و نخست وزیر کشور متبوع خود را به عمران خان ابلاغ نمود و بر عزم پکن برای تداوم همکاری استراتژیک و مشارکت با پاکستان تحت هر شرایطی تاکید نمود.

مقامات دو کشور در ادامه گفتگوهای خود به بررسی سطح فعلی روابط دوجانبه میان پاکستان و چین و اوضاع رو به تغییر جهانی و منطقه ای پرداختند.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به سفر اخیر خود به چین برای شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی و دیدارهای خود با مقامات چینی در حاشیه این سفر ابراز داشت: فاز دوم پروژه مشترک اقتصادی پاکستان و چین علاوه بر گسترش همکاری ها در زمینه توسعه صنعتی، کشاورزی و فناوری اطلاعات، تلاش های اسلام آباد در زمینه توسعه اقتصادی را تقویت خواهد نمود. وی همچنین از سرمایه گذاران چینی برای حضور در عرصه اقتصاد و تجارت پاکستان و بهره گیری از ظرفیت های جذاب موجود در این زمینه دعوت به عمل آورد.

مقامات دو کشور در ادامه در خصوص اوضاع اوکراین و شرایط میدانی این کشور گفتگو نمودند و بر لزوم حل بحران اوکراین از طریق راهکار سیاسی و دیپلماسی گفتگو تاکید ورزیدند.

نخست وزیر پاکستان طی سخنانی با اشاره به اوضاع کشمیر تحت کنترل هند وزیر امور خارجه چین را از اقدامات غیر مسئولانه دولت و ارتش هند در منطقه جامو و کشمیر و نقض صریح و گسترده حقوق بشر در این منطقه آگاه ساخت و آن را به منزله مانعی در مسیر گسترش صلح و ثبات در منطقه عنوان نمود.

وی همچنین به تشریح جزئیات اقدام اخیر هند در شلیک اشتباهی موشک به سمت خاک هند پرداخت و بر خواست اسلام آباد برای انجام تحقیقات مشترک در این زمینه تاکید ورزید.

عمران خان همچنین بر ضرورت تداوم تعامل با افغانستان در جهت مقابله با فاجعه انسانی و برپایی ثبات و امنیت در این کشور تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1