خبر فوری

 
دیدار وزیر امور خارجه چین با رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1398258628

12:34 1401/01/05


برچسب ها : اجلاس سازمان همکاری اسلامی, اسلام آباد, پاکستان و چین, پنجاب, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, وانگ یی, وزیر امور خارجه چین,

وانگ یی وزیر امور خارجه چین با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | وانگ یی وزیر امور خارجه چین با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور پاکستان طی این دیدار گفت: پیشرفت های مثبتی در احداث کریدور اقتصادی چین و پاکستان حاصل شده است و تکمیل آن موجب بهبود زندگی مردم پاکستان خواهد شد.

وی افزود: پاکستان خواستار همکاری دوجانبه با چین در زمینه های خودرو، نساجی، داروسازی، کشاورزی، فناوری اطلاعات و غیره می باشد.

وزیر امور خارجه چین نیز طی این دیدار گفت: چین قدیمی ترین و قابل اعتماد ترین شریک راهبردی پاکستان بوده و ما از حاکمیت، امنیت، حفظ کرامت ملی، توسعه، احیا و شکوفایی پاکستان و ایفای نقش آن در امور منطقه ای و بین المللی به طور کامل حمایت می کنیم.

وی افزود: چین آماده افزایش همکاری با پاکستان در زمینه های سنتی و گسترش همکاری با آن در عرصه های جدید مانند فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک، اقتصاد دیجیتال و افزایش سرمایه گذاری در پروژه های اجتماعی و اقتصادی در این کشور می باشد.

وی گفت: ما همچنین شرکت های چینی را برای سرمایه گذاری در پاکستان تشویق خواهیم کرد. وی سپس تاکید کرد که چین آماده تقویت روابط استراتژیک، همبستگی و هماهنگی با پاکستان، کشورهای در حال توسعه دیگر و سازمان همکاری اسلامی به منظور ایجاد ثبات بیشتر در منطقه و جهان و تلاش در جهت تحقق صلح، امنیت و توسعه جهانی طی همکاری مشترک با آن ها می باشد.

رئیس جمهور پاکستان سپس طی این دیدار آمادگی خود را برای همکاری با چین به منظور حفظ اصول اساسی روابط بین الملل از جمله احترام متقابل، عدم مداخله در امور داخلی و حسن مجواری اعلام کرد.

ارسال نظر

 
1