خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با کمیساریای عالی / واکنش مقامات پاکستان به بیانیه هند
کد خبر :642298049

17:50 1397/11/30


برچسب ها : انتحاری, پاکستان, تروریست, تروریسم, حمله, سازمان ملل, هند,

وزیر امور خارجه پاکستان محمود قریشی طی دیدار با کمیساریای عالی پاکستان گفت : پاکستان خواستار امنیت در منطقه است، نا امنی و افراط گرایی به نفع منطقه نیست.


 

به گزارش راز نیوز، وزیر امور خارجه پاکستان محمود قریشی طی دیدار با کمیساریای عالی پاکستان گفت : پاکستان خواستار امنیت در منطقه است، نا امنی و افراط گرایی به نفع منطقه نیست. وی ابراز داشت که تمامی اطلاعات امنیتی را در اختیار معاون رئیس سازمان ملل قرار داده ایم. امروز ( سه شنبه) محمود قریشی پس از بازگشت کمیساریای عالی این کشور در هند در رابطه با حادثه پلوامه کشمیر هند و موضع آن در رابطه با این موضوع به طور مفصل به گفتوگو پرداخت. وی از تصمیمات جدی و عقلانی پاکستان در این زمینه گفت و ابراز داشت : معاون رئیس سازمان ملل را از اطلاعات لازمه آگاه ساخته ایم.


شیرین مزاری

وزیر حقوق انسانی پاکستان شیرین مزاری در بیانیه ای ابراز داشت که هند تمامی اقلیت های مذهبی و دینی را مورد خشونت و رفتارهای خشونت آمیز قرار می دهد. درحال حاضر هند موجب گسترش درگیری های هندو و مسلمان در کشور خود شده است.

شیرین مزاری در بیانیه ای با ابراز تاسف از حمله انجام شده در پلوامه کشمیر، با اشاره به ادعای هند در زمینه سکولاریسم گفت و اذعان داشت که این کشور هرچند که ادعای سکولاریسم را دارد، اما تاکنون به آن عمل نکرده است. وی از رفتار نامناسب با اقلیت های مذهبی در هند گفت و خاطر نشان کرد که دولت مودی موجب افزایش افراط گرایی هندو ها شده است. در هند با اقشار ضعیف هندو نیز رفتار نا مناسبی انجام می شود.

 


وی از هراس افکنی دولتی، دولت هند در کشمیر گفت و ابراز داشت که هند تلاشی برای حل مشکل کشمیر انجام نداده و این مشکل طبق قراردادهای سازمان ملل حل خواهد شد. وی همچنین در اشاره ای کوتاه از جنایات نظامی ارتش هند در کشمیر خبر داد. حمله انجام شده علیه نیروهای ارتش هند در کشمیر موجب ناعدالتی و جنایات دولت هند در کشمیر علیه مسلمانان بوده است.


سازمان عفو بین الملل


درپی جنایات در حال انجام علیه مسلمانان کشمیری پس از حمله انجام شده علیه نیروهای ارتش هند، سازمان عفو بین الملل با اظهار نگرانی از وضعیت بوجود آمده گفت : حملات علیه کشمیری ها در هند ادامه دارد و هند باید متعهد به حفاظت از کشمیری ها شود.
 


ناگفته نماند که پس از حمله پلوامه، حملات و خشونت ها علیه دانش جویان و مردم کشمیری هم چنان پس از گذشت چند روز ادامه دارد.
رئیس سازمان عفو بین الملل هند آکارپتیل ابراز داشت که کشمیری ها مورد خشونت واقع می شوند و برخی تحت عنوان عشق با کشور، درحال انجام حملات علیه کشمیری ها هستند. وی از خشونت های علیه کشمیری ها در منازلشان، محل کسب و کارشان خبر داد و خواستار جلوگیری و متوقف کردن این حملات غیر انسانی شد.

لازم به ذکر است که بیانیه های تند مقامات هند علیه کشور پاکستان و حمله احتمالی به پاکستان موجب عصبانیت مقامات و ملت پاکستان شده است. بسیاری از مقامات پاکستان همچون : وزیر امور خارجه، نخست وزیر، وزیر حقوق بشر، وزیر راه آهن و دیگر مقامات سیاسی و مذهبی پاکستان در بیانیه های خود با رد کردن اتهامات غیر مستند کشور هند علیه پاکستان ابراز داشته اند درصورتی که هند مدرکی از حمله انجام شده توسط پاکستان را در دست دارد، آن را به ما نیز ارائه دهد تا بتوانیم اقدام قاطعی در این رابطه انجام دهیم. همچنین این مقامات نیز همچون همتایان هندی خود بیانیه های تند و سختی علیه هند را منتشر کرده اند.

نخست وزیر پاکستان عمران خان نیز ابراز داشت، درصورت حمله هند به پاکستان، به طور فوری پاسخ کوبنده ای خواهیم داد. که این بیانیه مورد حمایت بسیاری از مردم پاکستان و مقامات این کشور قرار گرفته است.

ارسال نظر

 
1