خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با وزیر دولت امارات متحده در امور خارجه
کد خبر :2107655358

13:14 1400/01/31


برچسب ها : احمد علی الصایغ, پاکستان و امارات متحده عربی, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر دولت امارات متحده عربی در امور خارجه,

وزیر امور خارجه پاکستان که در سفر دوره ای خود در امارات متحده عربی به سر می برد عصر روز دوشنبه با وزیر دولت این کشور در امور خارجه دیدار نمود.


ابوظبی: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان که در سفر دوره ای خود در امارات متحده عربی به سر می برد عصر روز دوشنبه با وزیر دولت این کشور در امور خارجه دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان و احمد علی الصایغ وزیر دولت امارات متحده عربی در امور خارجه در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه اسلام آباد و ابوظبی در زمینه های مختلف و دیگر موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه میان پاکستان و امارات متحده ابراز داشت: دو کشور با دارای بودن ریشه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی مشترک از مناسبات خوبی برخوردار هستند که نیازمند تقویت بیش از پیش می باشد.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از شهروندان پاکستانی در امارات مقیم هستند و در بخش های مختلف جامعه در حال خدمت رسانی می باشند.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه با بیان اینکه اسلام آباد توجه خود را به صورت ویژه در بخش توسعه اقتصادی منطقه ای متمرکز نموده است گفت: پاکستان و امارات متحده عربی از فرصت های بی شماری برای توسعه روابط و تعمیق مناسبات در زمینه های مختلف برخوردارند، نمایندگی های دیپلماتیک ما با اجرای دیپلماسی اقتصادی در حال جذب سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بخش های مختلف تجاری و صنعت کسب و کار هستند.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود وزیر اماراتی را از آخرین وضعیت منطقه جامو و کشمیر و نقض حقوق بشر در این منطقه و همچنین سطح پیشرفت های صورت گرفته در زمینه صلح افغانستان آگاه ساخت.

مقامات پاکستان و امارات متحده عربی در ادامه این دیدار نسبت به تبادل هیئت های تجاری و گسترش همکاری های اقتصادی میان دو کشور جهت تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی دوجانبه توافق نمودند.

احمد علی الصایغ وزیر دولت امارات متحده عربی در امور خارجه نیز در جریان این دیدار از نقش ویژه شهروندان پاکستانی مقیم امارات برای توسعه و رشد بخش های مختلف این کشور تمجید نمود.

وی با تقدیر از وزیر امور خارجه پاکستان نسبت به انجام همکاری های لازم برای توسعه روابط تجاری و مناسبات دوستانه میان دو کشور اطمینان بخشی نمود.

ارسال نظر

 
1