خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با همتای عربستانی خود
کد خبر :162809248

15:02 1400/09/28


برچسب ها : اجلاس سازمان همکاری اسلامی, اسلام آباد, پاکستان و عربستان, پنجاب, دیدار, شاه محمود قریشی, شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عربستان سعودی,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دو جانبه، اوضاع افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این دیدار گفت: پاکستان متعهد به گسترش روابط اقتصادی و مالی دو جانبه با عربستان بوده و خواستار هماهنگی روابط سیاسی با آن می باشد.

وی همچنین با تشکر از عربستان به علت همکاری با پاکستان در شرایط سخت، گفت: پاکستان آماده میزبانی از چهل و هشتمین نشست سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه در ماه مارچ سال 2022 می باشد.

وی همچنین گفت: میزبانی از دو نشست سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه توسط پاکستان، نمایانگر تفکر جدی آن برای کشورهای اسلامی می باشد. پاکستان با در نظر گرفتن سازمان همکاری های اسلامی به عنوان صدای پایدار کشورهای اسلامی، خواستار حل مسئله اسلام هراسی، صلح، امنیت و درگیری های طولانی مدت از طریق اقدامات موثر توسط آن می باشد. 

وی در ادامه گفت: پس از 40 سال جنگ در افغانستان، فرصتی برای صلح به وجود آمده و اگر اقددامات فوری به منظور جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان صورت نگیرد، آثار منفی آن کشورهای همسایه، منطقه و دنیا را تحث تاثیر قرار می دهد.

وی سپس گفت: ما از سازمان همکاری اسلامی به منظور پشتیبانی مستمر و تزلزل ناپذیر در موضوع کشمیر تشکر می کنیم. سازمان همکاری اسلامی به عنوان حامل صدای پنجاه و هفت کشور مسلمان، می تواند بر اساس قطعنامه های سازمان ملل در موضوع کشمیر اقدامات مؤثری انجام دهد.

وزیر امور خارجه عربستان از پاکستان به دلیل برگزاری باشکوه نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی تشکر کرده و از وزیر امور خارجه پاکستان به خاطر مهمان نوازی صمیمانه تمجید کرد.

ارسال نظر

 
1