خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با همتای ایرانی خود
کد خبر :528892243

15:47 1400/01/10


برچسب ها : ایران, پاکستان و ایران, جواد ظریف, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه ایران, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزرای امور خارجه ایران و پاکستان در حاشیه اجلاس قلب آسیا دیدار کردند.


دوشنبه: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه دیدار های خود با مقامات کشور های مختلف در حاشیه نهمین اجلاس قلب آسیا در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، با دکتر جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

گفتنی است در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه و امور مورد علاقه دوطرفه رایزنی صورت گرفت.

 

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با بیان اینکه پاکستان برای تعاملات دوجانبه برادرانه با ایران اهمیت بسزایی قائل است، گفت: پیشرفت انجام شده در نتیجه مذاکرات بین افغانها باعث خرسندی است و نتیجه بخش بودن این مذاکرات امری ضروری برای برپایی ثبات دائمی در افغانستان و بسیار مهم برای افغانستان، منطقه، ثبات و گسترش روابط است. سازوکارهای نهادی بین پاکستان و ایران همکاری های دوجانبه را در زمینه های مختلف افزایش داده است و فرصت های بیشماری برای تجارت فیمابین وجود دارد که استفاده از آنها ضروری است.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه ضمن ابراز امیدواری از برپایی بازار های مرزی میان پاکستان و ایران، اظهار داشت که این به نفع دو کشور خواهد بود و می توان از آنها استفاده کرد. وی از وزیر امور خارجه ایران بابت حمایت از موضع کشمیر در سطوح بین المللی مختلف تشکر کرد. براساس گزارش، وزرای امور خارجه دو کشور در مورد اوضاع منطقه به ویژه صلح افغانستان به تبادل نظر پرداخته و توافق کردند تا همکاری های دوجانبه و تلاش های مشترک برای صلح در منطقه را گسترش دهند.

ارسال نظر

 
1