خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا
کد خبر :1852816832

14:37 1401/07/08


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و آمریکا, دیدار, رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا, رابرت منندز, واشنگتن, وزیر امور خارجه پاکستان,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان با رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا دیدار و گفتگو کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان با رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این دیدار از کمک آمریکا به پاکستان برای عبور از بحران ناشی از وقوع سیل تمجید کرد و گفت که پاکستان نیازمند همکاری بلندمدت است.

وی طی این دیدار رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا را از میزان خسارات وارد شده به پاکستان طی سیل آگاه کرد و گفت که سیل اخیر علاوه بر تخریب زیرساخت های پاکستان، موجب بحران در بخش های سلامت، امنیت غذایی و ابعاد مختلف اقتصادی کشور شده است.

وی طی این دیدار از رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا خواست تا وی حمایت از پاکستان را در کنگره آمریکا بسیج کند، همان گونه که کنگره آمریکا پیش از این از لحاظ تاریخی هنگام وقوع بلایای طبیعی در کنار مردم پاکستان ایستاده بود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا نیز طی این دیدار از وقوع بلایای طبیعی سیل در پاکستان ابراز تاسف و با دولت و مردم پاکستان ابراز همدردی کرد. وی به وزیر امور خارجه پاکستان اطمینان داد که آمریکا به پاکستان برای غلبه بر این چالش کمک خواهد کرد.

وی گفت: هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین پاکستان و آمریکا یک نقطه عطف است. دو کشور با همکاری یکدیگر می توانند چیزهای زیادی به دست آورند.

وی همچنین طی این دیدار از اقدامات مهاجران پاکستانی برای تقویت روابط پاکستان و آمریکا تمجید کرد. دو طرف همچنین طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله امنیت و ثبات منطقه از جمله افغانستان، جنایات هند در ایالت جامو و کشمیر و اقدامات این کشور در این ایالت از تاریخ 5 آگوست 2019 ( 8 شهریور 1398 ) تا کنون بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال نظر

 
1