خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حاشیه نشست فوری این مجمع در خصوص مسئله فلسطین
کد خبر :879869020

11:23 1400/02/31


برچسب ها : ارتش اسرائیل, پاکستان و سازمان ملل متحد, پاکستان و فلسطین, رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد, رژیم صهیونیستی, شاه محمود قریشی, فلسطین, نوار غزه, وزیر امور خارجه پاکستان, ولکان بوزکر,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که به منظور شرکت در نشست فوری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص مسئله فلسطین در نیویورک به سر می برد با وولکان بوزکر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار نمود.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که به منظور شرکت در نشست فوری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص مسئله فلسطین در نیویورک به سر می برد با وولکان بوزکر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در جریان این دیدار پیرامون موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی به ویژه مسئله فلسطین و کشمیر، شیوع ویروس کرونا و دیگر مسائل مهم جهان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان در جریان این دیدار از نقش فعال و موثر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای فراخوان نشست فوری این مجمع در خصوص مسئله فلسطین تمجید نمود و ابراز امیدواری کرد برگزاری نشست فوری مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تمامی دیگر نهادهای سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت پیام واضح و صریح ابلاغ نماید که وظیفه آنها برپایی امنیت و ثبات در سطح جهان است.

شاه محمود قریشی خاطرنشان کرد: تمام ملت پاکستان نگران جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین هستند، وی بار دیگر بر درخواست پاکستان مبنی برقراری آتش بس فوری و پایبندی به قوانین بین المللی از سوی اسرائیل تاکید نمود.

وی در ادامه این دیدار رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد را از آخرین وضعیت منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند و اقدامات ضد حقوق بشری ارتش هند علیه مردم کشمیر آگاه ساخت و نسبت به جان باختن رئیس نهضت آزادی جامو و کشمیر در بند نیروهای ارتش هند ابراز نگرانی نمود.

وی بر ضرورت حل فوری و منصفانه مسئله کشمیر برای برپایی صلح و ثبات در منطقه آسیای جنوبی تاکید نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وی را از پیشنهادات نخست وزیر پاکستان برای مقابله با تاثیرات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا آگاه ساخت و بر لزوم انجام اقدامات مشترک در سطح جهانی برای مقابله با این ویروس همه گیر تاکید ورزید.

ارسال نظر

 
1