خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد
کد خبر :1551809365

09:25 1401/02/29


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و سازمان ملل متحد, رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد, نیویورک, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته در دیدار با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص مسائل مختلف بین المللی و تحولات سیاسی و امنیتی جهانی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد
کد خبر :1467725180

11:34 1398/07/05


برچسب ها : رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با «تجانی محمد بانده» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کرد.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با «تجانی محمد بانده» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده شاه محمود قریشی در این دیدار انتخاب تجانی محمد بانده به عنوان رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل را به وی تبریک گفت.

قریشی در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: پاکستان در تلاش برای مبارزه با فقر و ریشه کن کردن آن است و بدین منظور برنامه ای تحت عنوان «طرح احساس» را راه اندازی نموده است.

وی در ادامه با اشاره به بحران کشمیر خاطرنشان کرد: حدود 53 روز از زمان آغاز حکومت نظامی در منطقه کشمیر می گذرد و مردم کشمیر همچنان در حبس خانگی به سر می برند و دسترسی مردم به بیمارستان ها مسدود شده و تمامی مراکز آموزشی نیز همچنان در تعطیلی به سر می برند، اعمال حکومت نظامی در منطقه کشمیر باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای مردم این منطقه شده و زندگی روزمره دچار اختلال شده است.

وی افزود: موضوع کشمیر پس از گذشت پنج دهه، در تاریخ 25 مرداد ماه در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات هند در این منطقه، توسط این شورا محکوم گردید.

قریشی گفت: در صورتی که هند نسبت به ادعاهای خود صادق است، چرا مانع حضور رسانه ها و نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر در کشمیر می شود؟! و چرا حتی به رهبران احزاب اپوزیسیون نیز اجازه حضور در منطقه کشمیر نمی دهد؟

ارسال نظر

 
1