خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با رئیس مجلس بوندستاگ آلمان
کد خبر :916278908

10:19 1400/01/24


برچسب ها : بوندستاگ آلمان, پارلمان مرکزی آلمان, پاکستان و آلمان, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه رایزنی های خود با مقامات آلمان در سفر سه روزه به این کشور با رئیس مجلس سراسری بوندستاگ آلمان به دیدار و رایزنی پرداخت.


برلین: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه رایزنی های خود با مقامات آلمان در سفر سه روزه به این کشور با رئیس مجلس سراسری بوندستاگ آلمان به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که با دعوت همتای آلمانی خود به این کشور سفر نموده است، روز گذشته با ولفگانگ شویبله رئیس مجلس سراسری بوندستاگ آلمان دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار که دکتر محمد فیصل سفیر پاکستان در برلین نیز حضور داشت، دو طرف در خصوص موضوعات مورد علاقه مشترک و مناسبات اقتصادی و سیاسی میان پاکستان و آلمان به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر ضرورت افزایش سطح روابط پارلمانی میان دو کشور تاکید ورزیدند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط و مناسبات دوستانه میان پاکستان و آلمان، بر ضرورت تعمیق مناسبات سیاسی و پارلمانی میان دو کشور تاکید نمود.

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح جهان از اقدامات موثر و به هنگام دولت آلمان در مقابله با شیوع این ویروس همه گیر تمجید نمود و افزود: ما مطابق به استراتژی نخست وزیر پاکستان طرح قرنطینه هوشمند شهرها را برای مقابله با کرونا اتخاذ نموده ایم.

قریشی خاطرنشان کرد: حضور گروه های دوستانه پارلمانی آلمان به صورت جداگانه در مجلس ملی و مجلس سنای پاکستان خوشایند است، وی ابراز امیدواری نمود به منظور تقویت مناسبات پارلمانی و استفاده از تجارب یکدیگر به زودی گروه دوستی ویژه در پارلمان آلمان  نیز تشکیل گردد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین حضور بیش از 100 هزار شهروند پاکستانی در شهرهای مختلف آلمان و نقش ویژه آنان در بخش های مختلف این کشور را باعث خرسندی دانست.

وی در ادامه اظهارات خود بر ضرورت گسترش سطح همکاری های اقتصادی میان دو کشور جهت تقویت بیش از پیش روابط دوستانه دوجانبه تاکید نمود و گفت: پاکستان با جمعیتی بالغ بر 220 میلیون نفر به یک بازار پر جاذبه جهت حضور سرمایه گذاران خارجی تبدیل گشته است.

ارسال نظر

 
1