خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با جیمز ریش سناتور آمریکایی
کد خبر :1953543358

13:45 1401/07/08


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و آمریکا, جیمز ریش, دیدار, سناتور آمریکایی, عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا, واشنگتن, وزیر امور خارجه پاکستان,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان با جیمز ریش سناتور آمریکایی، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا دیدار و گفتگو کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان با جیمز ریش سناتور آمریکایی، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این دیدار با اشاره به میزان خسارات وارد شده طی سیل به پاکستان، گفت که بیش از یک سوم پاکستان طی سیل اخیر زیر آب رفت و 33 میلیون نفر تحت تاثیر آن قرار گرفتند که این میزان جمعیت از جمعیت کشور استرالیا بیشتر است.

وی با تمجید از کمک 66.1 میلیون دلاری آمریکا به پاکستان، گفت که پاکستان به چیزهای بسیار بیشتری نیاز دارد زیرا که بر اساس تخمین اولیه، خسارات وارد شده به پاکستان طی سیل 30 میلیارد دلار برآورد شده است. وی به چالش های پیش روی مناطق سیل زده پاکستان اشاره کرد که یکی از آن ها شیوع بیماری های مختلف مانند مالاریا، تب دنگی و بیماری هایی که به دلیل آب ناسالم شیوع پیدا می کنند، می باشد.

وی طی این دیدار بر این موضوع تاکید کرد که پاکستان با وجود انتشار کمتر از 1 درصد گازهای گلخانه ای گرفتار بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی شده است. وی گفت که کنگره آمریکا از نظر تاریخی در هنگام وقوع بلایای طبیعی در پاکستان، در کنار کشور ما ایستاده است. ما امیدواریم که آمریکا همکاری با پاکستان را تداوم ببخشد.

جیمز ریش سناتور آمریکایی طی این دیدار، با وزیر امور خارجه پاکستان به دلیل ویرانی گسترده ناشی از سیل در پاکستان ابراز همدردی کرد.

دو طرف همچنین در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله لزوم ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان و موضوعات منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان، جیمز ریش سناتور آمریکایی را برای سفر به پاکستان و مشاهده میزان خسارات ناشی از سیل در این کشور دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1