خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه عربستان با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1303267124

13:18 1401/01/02


برچسب ها : اجلاس سازمان همکاری اسلامی, اسلام آباد, پاکستان و عربستان, پنجاب, دیدار, شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه عربستان سعودی,

شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان در حاشیه چهل و هشتمین اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان در حاشیه چهل و هشتمین اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله امور منطقه ای و بین المللی، اوضاع افغانستان و اوضاع جامو و کشمیر هند بحث و تبادل نظر کردند.

طی این دیدار نخست وزیر پاکستان برای سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان و شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد این کشور آرزوهای نیک کرد.

وی طی این دیدار به طور ویژه بر اهمیت روابط پاکستان و عربستان تاکید کرد و آن را مبتنی بر روابط برادرانه، تاریخی و همکاری های بین دو کشور در سطوح پایین دانست.

وی همچنین طی این دیدار آخرین تحولات را بررسی کرده و بر اهمیت تلاش برای یافتن راه های گسترش همکاری های مشترک بین پاکستان و عربستان در بخش های گوناگون تاکید کرد.

وی سپس طی این دیدار از نقش رهبری عربستان در سازمان همکاری اسلامی که به عنوان یک پلت فرم مهم به منظور دستیابی به اهداف جامعه اسلامی شناخته می شود، تمجید کرد. وی همچنین بر اهمیت چالش مدرن اسلام هراسی و اقدام جمعی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای مبارزه با آن تاکید کرد.

وی علاوه بر این از عربستان برای حمایت از پاکستان در مسئله جامو و کشمیر تشکر کرد.

وزیر امور خارجه عربستان نیز طی این دیدار به نخست وزیر پاکستان برای برگزاری موفقیت آمیز چهل و هشتمین اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تبریک گفت.

ارسال نظر

 
1