خبر فوری

 
دیدار وزیر امور خارجه سابق و نماینده ویژه کره جنوبی با مشاور نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی های خارج از کشور
کد خبر :2103754520

11:27 1400/11/21


برچسب ها : اسلام آباد, ایوب آفریدی, پاکستان و کره جنوبی, پنجاب, دیدار, مشاور نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی های خارج از کشور, وزیر امور خارجه سابق و نماینده ویژه کره جنوبی, کانگ کیونگ وا,

کانگ کیونگ وا وزیر امور خارجه سابق و نماینده ویژه کره جنوبی با ایوب آفریدی مشاور نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | کانگ کیونگ وا وزیر امور خارجه سابق و نماینده ویژه کره جنوبی با ایوب آفریدی مشاور نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه سابق و نماینده ویژه کره جنوبی طی این دیدار خواستار حمایت پاکستان در انتخابات آتی سازمان بین المللی کار برای انتخاب مدیر کل این سازمان شد و اطمینان داد که در صورت پیروزی از زنان غیر غربی حمایت خواهد کرد.

وی گفت: براساس گزارش شرکت های کره ای، کارگران پاکستانی بهترین کارگران هستند و اقامت کارگران غیرقانونی پاکستانی در کره جنوبی به نسبت کشورهای دیگر بسیار کم می باشد.

وی افزود: سال گذشته سهمیه مهاجران پاکستانی افزایش یافته و تنها از سال 2021 تا 2022 ، 16 درصد افزایش یافته است. کره جنوبی با گشایش فرصت های شغلی در بخشهای مختلف، بر افزایش آن ها نیز متمرکز خواهد شد.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی های خارج از کشور نیز طی این دیدار گفت: گشایش فرصت های شغلی در بخش های ساخت و ساز، کشاورزیو غیره برای دو کشور سودمند خواهد بود. دو کشور در بخش آموزشی نیز می توانند همکاری کنند.

وی افزود: پاکستان در گذشته به کشورهای آسیای مرکزی دانشجو فرستاده است و می تواند به کره جنوبی نیز دانشجو بفرستد. آشنایی متقاضیان با امکانات آموزشی پیش از فرستاده شدن می تواند موجب جذب آسان تر کارگران پاکستانی توسط کره جنوبی شود.

وی گفت: دانشجویان پاکستانی با مشکل ویزای دانشجویی در کره جنوبی مواجه هستند که موجب باطل شدن بورسیه و پذیرش آنان شده و موانعی بر سر راه تحصیلات عالی آنان به وجود می آورد.

سپس وزیر امور خارجه سابق و نماینده ویژه کره جنوبی گفت: شرکت های ساخت و ساز کره جنوبی استعداد و تجربه ی کارگران پاکستانی را درک کرده و خواستار استخدام آنان هستند. این شرکت ها ضرورت دریافت خدمات کارگران ساخت و ساز پاکستانی را درک کرده اند و کشورهای دیگر نیز همین درخواست را دارند. به همین دلیل دولت کره جنوبی منتظر نقش فعال سفارت خانه پاکستان در سئول و همکاری آن با وزارت کار کره جنوبی در این زمینه می ماند.

وی علاوه بر این گفت: دولت کره جنوبی با کاهش آمار شیوع اومیکرون سویه جدید کرونا، قوانین پذیرش را تسهیل می کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که ویزای دانشجویان پاکستانی هرچه سریع تر صادر می شود و قول داد که برای دنبال کردن فعال موضوعات مربوط به آموزش و در نظر گرفتن گواهینامه موسسات آموزش فنی پاکستان تلاش کند.

ارسال نظر

 
1