خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه تاجیکستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :698896192

16:28 1401/01/02


برچسب ها : پاکستان و تاجیکستان, سراج الدین مهرالدین, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه تاجیکستان,

سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان روز سه شنبه در صدر هیئت عالی رتبه با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان روز سه شنبه در صدر هیئت عالی رتبه با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار در زمینه موضوعات مورد علاقه مشترک و مناسبات دوجانبه دوستانه در بخش های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار سی امین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان پاکستان و تاجیکستان را به وزیر امور خارجه این کشور تبریک گفت.

وی با اشاره به سفر خود به دوشنبه در سپتامبر 2021 میلادی نسبت به سطح پیشرفت های صورت گرفته در اجرای توافقات انجام شده در این سفر ابراز رضایت نشان داد. وی همچنین بر اهمیت تکمیل فوری توافقنامه تجارت ترانزیتی میان دو کشور جهت گسترش روابط تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان همچنین عزم اسلام آباد برای بهبود روابط دوجانبه میان پاکستان و تاجیکستان در زمینه های گوناگون اقتصادی، تجاری، انرژی و سرمایه گذاری را اعلام داشت.

وی در ادامه به تشریح پیشرفت های صورت گرفته در زمینه روابط با کشورهای حوزه آسیای میانه تحت سیاست توسعه روابط با آسیای میانه پرداخت و خواستار تکمیل به هنگام پروژه انتقال برق موسوم به کاسا 1000 شد.

نخست وزیر پاکستان همچنین بر تداوم حمایت های اسلام آباد برای ایجاد امنیت پایدار در افغانستان و ارائه کمک های بشردوستانه به این کشور تاکید نمود. وی با تشریح اهمیت امنیت و ثبات در جهت توسعه اقتصادی منطقه خواستار ایفای نقش کشورهای همسایه افغانستان در این زمینه شد.

 

ارسال نظر

 
1