خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عمر ایوب وزیر امور اقتصادی پاکستان با نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله همکاری های دوجانبه اقتصادی، تسهیلات نفتی عربستان، پروژه های در حال اجرا و اقدامات جدید بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور اقتصادی پاکستان طی این دیدار پیشنهاداتی به منظور اجرای سریع تر پروژه های توسعه ای و رفع موانع در مسیر اجرای آن ها به سفیر عربستان ارائه داد.

وزیر امور اقتصادی پاکستان همچنین طی این دیدار گفت: بخش امور اقتصادی با مشارکت اسپارکو یک استراتژی سه جانبه با تایید ماهواره ای پیشرفت فیزیکی، ردیابی مالی و نمودار گانت را دنبال می کند.

وی همچنین با توجه به یک سال تاخیر در پرداخت تسهیلات، از اختصاص به موقع تسهیلات مبلغ 1.2 میلیارد دلار به منظور واردات فرآورده های نفتی و نفت عربستان خبر داد.

وی افزود: پاکستان ماهانه 100 میلیون دلار فرآورده های نفتی از پالایشگاه پاکستان و عربستان با مسئولیت محدود و پالایشگاه ملی عربستان سعودی وارد خواهد کرد. بر اساس تسهیلات نفتی عربستان، انتظار می رود اولین تانکر نفتی در هفته سوم ماه مارچ 2022 به پاکستان برسد.

سفیر عربستان نیز طی این دیدار به وزیر امور اقتصادی پاکستان برای تداوم همکاری ها در همه سطوح اطمینان داد و گفت که عربستان آماده ی اقدامات قوی تر برای توسعه اقتصادی و اجتماعی پاکستان می باشد.

پیش از این دیدار تیم صندوق توسعه ملی عربستان سعودی و دولت پاکستان، 13 پروژه در حال اجرا در پاکستان با مشارکت صندوق توسعه ملی عربستان سعودی را بررسی کردند. ریاست تیم صندوق توسعه ملی عربستان سعودی را دکتر سعود عید ر. الشماری و ریاست تیم دولت پاکستان را زبیر قریشی معاون دوم وزیر امور اقتصادی پاکستان برعهده داشت.

در این نشست اعلام شد که صندوق توسعه ملی عربستان سعودی در حال ارائه کمک های مالی به پاکستان در بخش انرژی های تجدید پذیر، بهداشت، آموزش، زیرساخت ها و مسکن می باشد.

در این نشست همچنین در طول بررسی نمونه کارها، پیشرفت پروژههای ساخت تونل هایی در جاده چیله باندی کشمیر آزاد، احداث زیرساخت ها در شهرستان مالاکند، پروژه برق آبی شهرستان گولن گول، بهبود معیشت در بلوچستان، دانشکده اقتصاد خانگی، احداث بیمارستان شاه سلمان بن عبد العزیز و غیره بررسی شد. طی این نشست همچنین دو طرف برای نظارت دقیق بر پروژه هایی که پیشرفت آن ها با کندی انجام می شود، موافقت کردند.

ارسال نظر

 
1